Schakelprobleem 1.9 TDI

Kobossen

Nieuw lid
Sinds kort heb ik problemen bij het overschakelen van de 1 naar de 2.

Als ik overschakel bij meer dan 3500tr (dus redelijk doortrek) dan kan ik niet anders overschakelen dan met een flink geluid van "tandjes poetsen" !

Als ik heel rustig optrek en de tijd neem bij het overschakelen naar de 2, dan is het geen probleem. Maar je moet toch ook boven de 3500tr gewoon zonder geratel over kunnen schakelen :(

Ik ga op zeer korte termijn naar de dealer met deze klacht (heb er overigens nog een paar; slecht ontvangst van de radio deze is al geupdate, en bij het sluiten van het bijrijdersraam gaat hij vanuit de helemaal open stand bij 10 tot 15 weer terug naar beneden !) en zal een monteur eens een ritje laten maken en als hij over gaat schakelen zijn gezichtsuitdrukking in de gaten houden !
 

hemi24

Forumguru
Probleempje met de synchromesh-ringen?!?
Heb je het probleem alleen bij het overschakelen van 1 naar 2, of doet het zich ook voor bij andere wisselingen?

Slecht ontvangst is i.c.m. een Stream neem ik aan?

Ruit slaat terug op de inklembeveiliging, er zit dus waarschijnlijk een stroef gedeelte in de rail of in het rubber...
 

Kobossen

Nieuw lid
Ik heb het ook bij andere wisselingen geprobeerd, maar heb daar geen problemen mee, alhoewel ik wel het gevoel heb dat hoe hoger ik opschakel het steeds soepeler gaat.

En het slechte ontvangst is inderdaad de Stream ! De kwaliteit van ontvangst is treurig, ik moet nu dagelijks over de A50 en op de Veluwe alleen 3fm helder en zonder kraak te ontvangen. :(

Probleempje met de synchromesh-ringen?!?
Heb je het probleem alleen bij het overschakelen van 1 naar 2, of doet het zich ook voor bij andere wisselingen?

Slecht ontvangst is i.c.m. een Stream neem ik aan?

Ruit slaat terug op de inklembeveiliging, er zit dus waarschijnlijk een stroef gedeelte in de rail of in het rubber...
 

Kobossen

Nieuw lid
Voor mijn gevoel spontaan ontstaan, maar als je het éénmaal in de gaten hebt, wil je checken of het aan de koppeling ligt en ga je het uittesten ............... dus het zal ongetwijfeld wel de nodige inwendige metaalsplinters hebben opgeleverd.

Gelukkig is het een leaseauto, dus de kosten zijn voor de maatschappij, maar eind van het jaar wil ik hem wel overnemen, en dan moet ie wel tiptop zijn.
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn bijrijdersraam. Naar de dealer geweest. Eerste gepropeerd snel te verhelpen door alleen de rails te behandelen met onvoldoende resultaat. Daarna toch de binnenbekleding verwijderd en de verschillende scharnierpunten ingevet en de rails waar de ruit in glijdt met een speciale spray behandeld. Hierna geen klachten meer gehad.
 
Bovenaan Onderaan