scheef slijten achterbanden

Hallo , ik heb vorig jaar bij mijn O2 in augustus de voorbanden achter gelegd en 2 nieuwe Pirelli's voor ; net voor de winter in november die nieuwe voorbanden weer naar achteren en ja, voor weer 2 nieuwe, ook Pirelli's. Tevens is toen vierkant uitgelijnd , zodat ik er weer een lange tijd tegen kon .
Nu, zo'n dikke 15000 km. later zijn de achterbanden zo scheef gesleten, dat ze vervangen moeten worden......:mad::mad:
De vestiging blijkt van eigenaar veranderd te zijn.........geen recht op garantie....:mad::mad:
Weet iemand wat evt. mijn rechten zijn......:confuser:
Waar kan ik terecht ???

Cordoba

Forumguru
Normaal gesproken heb je gewoon recht op garantie (garantiezaken gaan mee, naar de nieuwe eigenaar). Alleen als de oude zaak failliet is gegaan, of compleet gestopt heb je geen garantie bij de nieuwe eigenaar/zaak.
Als degene die nu in het pand zit, alleen het pand met eventuele inventaris heeft overgenomen (en dus gewoon roerend/onroerend goed heeft overgenomen), dan heb je geen enkel recht. Ik denk dat je het beste via de Kamer van Koophandel even wat uit moet zoeken, om te weten wat er nu precies aan de hand is.

Ik denk dat je pech hebt. Niet alleen omdat er van eigenaar is gewisseld, maar ook door het flink aantal km's dat je ondertussen hebt gereden. Je kunt nu niet aantonen dat de verhoogde slijtage door fout uitlijnen is ontstaan. Je kunt in die periode ook stoeprandjes hebben geraakt, of wat dan ook.

Trouwens is het verstandiger de beste banden altijd achter te monteren. Gripverlies op de vooras merk je heel snel in je stuur, achter is dat veel lastiger vast te stellen en dan pas als het te laat is.

Vandaag terug gegaan met facturen van de werkzaamheden vorig jaar ; de huidige filiaalhouder wil me tegemoet komen met een gedeeltelijke garantie voor de slijtage die als gevolg van de foutieve uitlijning ontstaan is......:super: Volgende week hoor ik zijn voorstel :laugh:

Cordoba

Forumguru
Het lijkt op het eerste gezicht een normale reactie die je nu gekregen hebt, vergelijkbaar met wat je kan krijgen als er geen andere filiaalhouder was geweest. Of dat ook zo is, kun je natuurlijk pas beoordelen als ie met een voorstel komt.

Volgende week wordt m'n Octavia opnieuw vierkant uitgelijnd . Tevens worden 2 nieuwe P6 Pirelli's gemonteerd + gebalanceerd .Alles voor €100,-- incl.BTW .
Vond het geen verkeerd aanbod . :aangenaam:

Cordoba

Forumguru
Lijkt mij zo op het eerste gezicht een zeer redelijk aanbod. (beetje afhankelijk wat de prijs is voor jouw bandenmaat, en hoe netjes ie nu uitgelijnd wordt)

hemi24

Forumguru
Bod is altijd beter dan niets, ik zou persoonlijk geen P6-en monteren onder een auto op het Golf 5 onderstel i.v.m. mogelijk gaan cuppen van de achterbanden...

hemi, wat zou jij dan aanraden/monteren? pirelli cinturato P7, michelin type??? , zeg het maar.

in de winter rij ik met good year ultragrip 7+ wordt denk ik de laatste winter..... ,dus deze zomer winterbanden kopen. deze bevallen best wel goed.

hemi24

Forumguru
Michelin Primacy HP bevalt mij goed als 17" zomerband. Voor de winter heb ik de Michelin Alpin in 16" en ik ben aangenaam verrast v.w.b. de slijtvastheid van deze band!

ooit stond er hier ergens uitlijning gegevens van Škoda (Octavia?) is het misschien handig deze in een file in het download centrum te zetten. (graag ook voor het sportonderstel)

Ronnie

Forumguru
Oeps......
Ook de waarden voor de achteras zijn geplaatst......(natuurlijk in het download-center)

wauw, je vraag iets en 3 kwartier later staat het er al? ronnie, de skoda encyclopedie...
mp+JAjikzV7wpAAAAABJRU5ErkJggg==

Bovenaan Onderaan