Scherp piepend geluid van voorrem Fabia

Rjans

Nieuw lid
Goedendag allen,

Ik heb een probleem met mijn Fabia gehad. Mochten er in de toekomst nog mensen zijn die tegen hetzelfde probleem aanlopen, bij deze mijn probleem met uitleg.

Op vakantie in het buitenland hoorde ik in de bergen een schelle piep van mijn linker voorrem. Ik heb dit laten controleren bij een garage in het buitenland. Hier hoorde ik dat het niet zo'n probleem was en dat het vaker voorkomt. Ik hoorde de piep vooral op rechte stukken als ik de rem lang niet gebruikte of in bochten wanneer er extra druk of de voorwielen kwam. Wanneer ik de rem indrukte was het geluid tijdelijk weg. Ik ben teruggereden naar Nederland waar ik toch maar weer een garage op heb gezocht. Na inspectie van mij rem bleek dat er een kras in de remschijf zat die waarschijnlijk het geluid veroorzaakte. Na het afslijpen van de schijf (40 euro) zou het geluid weg moeten zijn.

Helaas kwam het geluid terug en bleek later dat mijn complete rem zowel links als rechts vervangen moest worden. Een duur grapje al met al voor 300 euro.

Moraal van het verhaal; als je de piep hoort en je hebt mazzel dan is slijpen genoeg. Heb je pech dan ben je meer kwijt voor de reparatie.

Ik hoop dat iemand hier nog wat aan heeft in de toekomst

Bovenaan Onderaan