Scheur in voorruit

patrick13

Nieuw lid
ier even een vraagje aan de Skoda bezitters en dan speciaal aan de Yeti eigenaren. Ik heb gister mijn auto nog gewassen....alles in orde. Wil ik vannochtend de auto wegrijden uit de garage zie ik dat er een scheur in de voorruit zit van links naar rechts:mad:Is volgens mij begonnen onder linker A stijl.
Garage is niet verwarmed en auto was in omgevingstemperatuur. Geen steenslag.
Lijkt mij op een spanningscheur(vanuit fabriek verkeerd gelijmd). Gebeld met dealer en die zeggen dat daar geen garantie op zit (ruiten).....moet hem nu eerst laten zien en dan komt er een expert van Skoda die dan de boel moet controleren.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Maarten

Forumguru
Het is voor mij de eerste keer dat ik er van hoor.
het zou de dealer sieren als hij er 'iets' me zou doen je tegmoet te komen.

LenK

Forumguru
Gebeld met dealer en die zeggen dat daar geen garantie op zit (ruiten).....
Dikke neus. Als er geen putje te zien is van steenslag of iod dan konden ze wmb toch mooi over de brug komen. In het verleden is er met de Octavia iets geweest met achterruiten die spontaan versplinterden. Daar konden ze moeilijk onderuit met het smoesje van steenslag, maar als de voorruit behalve de scheur onbeschadigd is....
Dat jij het bij je verzekering kunt claimen is voor de garage snel verdiend maar zo werkt het niet in fatsoenland.

Gieliovd

Forumguru
Niet beschadigd = spanning scheur = garantieverhaal wegens foute montage.

Ik zou me niet laten wegsturen.

patrick13

Nieuw lid
Bleek bij nader onderzoek bij carglass dat er toch steenslag wass direct naast de A stijl......dus verzekering

Captain Hook

Forumguru
Ook een keer gehad met m'n O2.
De ene dag een harde tik gehoord, maar ogenschijnlijk niks te zien op de voorruit. En de volgende ochtend zie ik een scheur lopen helemaal vanaf de zijkant tot in het midden van de ruit. Blijkt de ruit geraakt te zijn, net op het randje (tegen de A-stijl aan).

Bovenaan Onderaan