scheurtjes in plexi v. dashboard

Cheops

Nieuw lid
Hallo, mijn auto wordt binnenkort 4jaar (moet eerste keer naar autokeuring in juni) en ik zal mijn wagen naar de garage brengen voor een groot onderhoud (filters ed).
Nu merk ik tijdens een eigen inspectie heel kleine scheurtjes op die, als plantjes zo klein, groeien uit het onderste van de plexiplaat die voor mijn snelheidsmeter en toerentalmeter zit.

Mijn vraag: IS dat een fabrikagefout, wat kan ik daar aan (laten) doen. Is dat gevaarlijk. Te herstellen? En vooral : Valt dit onder garantie?

Een bezorgde Cheops.

Is dat gevaarlijk. Te herstellen?

Gevaarlijk lijkt me niet. Er zullen denk ik geen splinters afspringen :winkie:

Vervangen van alleen het plexiglas gaat niet.
Bij aflevering van mijn Octavia zat er een kras in het glas en hebben ze er een compleet nieuwe klokkenunit in moeten zetten.

Cheops

Nieuw lid
het ziet er nochthans iets uit dat komt door schokken via het rijden. Is dit nog voorgekomen bij anderen?

FranFran

Nieuw lid
Lijkt op een kunststofprobleem. Natuurlijk is het geen echt glas.

Sommige kunststoffen kunnen niet tegen olieachtige vloeistoffen, want dan geven ze allemaal van die microscheurtjes. Ik ken het van een voorval waarbij kunststof werd gefreesd met normaal koelmiddel. Die onderdelen werden goed verstuurd maar na drie dagen vol met scheurtjes. Achteraf bleek dat het aan het koelmiddel lag.

Wat ook kan is dat er een spuitgietprobleem is. Er komt dan teveel spanning in het kunststofdeel die later pas zichtbaar worden. Omdat jij over twee plekken praat, denk ik dat er twee zogenaamde aanspuitpunten zijn van waaruit deze waaiers met scheurtjes zijn ontstaan.

Probleem is nu om te bewijzen wat de oorzaak is... Mogelijk dat meer mensen dit probleem heeft, dan wijst het namelijk op een spuitgietprobleem.

Succes!

Bovenaan Onderaan