Schokbrekers vervangen voor .

chris01

Senior Member
ik ben van plan om voor de schokbrekers te gaan vervangen , deze zijn op.
maar wat zijn de aanhaal momenten van de bouten. betreft een 1z5 combi 1.9tdi uit 2006 bxe
ga ze vervangen met originele monroe dempers.
hebben jullie verder nog wat tips waar om te denken ?

Kempes

Forumguru
Ik heb me laten vertellen dat dit zich min of meer gaat zetten naar de veerpoot en dat je ze altijd beter kan vervangen als je een nieuwe poot erop zet. Misschien kan onze forumexpert @Antera hier en op de te gebruiken NM uitsluitsel op geven?

chris01

Senior Member
dan hopen dat @Antera hier op reageert . kan ze altijd nog bestellen.
ik heb monroe schokbrekers, kan je deze goed combineren met skf lagers.
of maakt dit niet echt uit ?

chris01

Senior Member
wil ook niet eigenwijs zijn dus heb een set wentellagers besteld !
heb ook geen zin om steeds alles los te moeten halen. !
ik vroeg ook om tips dus . bedankt @Kempes .
nu moet ik alleen de aanhaal momenten nog weten.

ertromp

Forumguru
En bij deze de werkplaatshandleiding (Duits) en momenten:

Heb deze handleiding gebruikt bij het verlagen van m'n O2 en is perfect als je enige sleutelervaring hebt.
Wel is er een risico dat je aandrijf assen of 1 van de twee los moet halen en je zult de linker ruitenwisser moeten loshalen

Foto01.jpg

Bijlagen

• vooras 03.pdf
    832,9 KB · Weergaven: 30
  • vooras 01.pdf
    757,6 KB · Weergaven: 15
  • vooras 02.pdf
    853,8 KB · Weergaven: 13
  • vooras 04.pdf
    762,8 KB · Weergaven: 9
  • vooras 05.pdf
    854,5 KB · Weergaven: 13

Antera

Donateur
Toplager is advies om mee te vervangen. daarnaast heb je wel een verenklem nodig voor vervangen van de dempers., Heb je die niet word het lastig. Kan het eventueel wel voor je doen maar moet je dan maar even contact met me opnemen via mail of whatsapp

chris01

Senior Member
@Antera, we hebben een verenklem voorhanden. toplager word ook vervangen, die laatste paar euro`s moeten we niet
op bezuinigen.
toch bedankt voor jou aanbod !!:thumbsup:

Cordoba

Forumguru
Volgens mij voor normale auto's één van de grote merken naast het Nederlandse "Koni". Ik weet dat je ook nog "Reiger" hebt, maar dat is meer als je 'Dakar' gaat rijden.

Zelf heb ik nu 3 weken geleden rondom Koni schokdempers laten plaatsen.

De Koni STR.T set. Oranje schokdempers.
( uit Duitsland laten komen)

Nieuwe stofhoezen bij de dealer laten bestellen. ( Rijsbergen etc.. hebben niet de goede)

Heb de originele veren nog eronder, zijn ff wat stuggere schokdempers dan gewone.
Wil niet verlagen.

Rijden super!!! IMAG1473.jpg

chris01

Senior Member
schokbrekers zitten er onder, nu nog een andere stabilisator stang. er is 1 overleden. wou voor geen meter los.
alleen de bout aan de centrale stang wou wel, zit dus nog aan de schokbreker.
morgen maar eens zien waar ik er 1 kan vinden.
op zich best te doen.

chris01

Senior Member
zo , klaar. hij rijd voor weer lekker stevig. nu lijkt het of de achterkant toch ook maar eens moet gebeuren.
zal wel iets minder werk zijn.

chris01

Senior Member
ben nu aan het kijken voor schokbrekers achter, zie hier en daar iets over versterkt chassis. maar wat bedoelen ze hier nu precies mee ? wij hebben achter hulpveren.
het is een 1z5 combi 1.9 tdi . welke schokbreker zou ik nu het best kunnen nemen ?

Maggy

Forumguru
Ik heb de normale monroes geplaatst een paar weken terug; die voor een normaal/sportonderstel. ( ik heb geen verlaging oid) Wereld van verschil; geen doorslaan meer op drempels etc. Wel ff de stofhoezen/bumpstops meebestellen, dat was ik vergeten, en nu moet de boel er dus nog een keer onderuit om dat te monteren.

Bovenaan Onderaan