Hoi,
2 jaar geleden mijn schokbrekers voor laten vervangen door een beun ( koste me 350 eurie) . Omdat het eigenlijk een KL werk is ik had ook geen veer spanner ( heb je echt nodig vroeger wel eens gedaan met een spanband. Is wel goed afgelopen, maar ik had op de Lts wat foto,s gezien wat er gebeurt als ze los klappen. Niet fijn hoor. ) Voor de keuring 2 nieuwe schijfremmen er op gelegd omdat ze trilde. Toen ik mijn auto wilde op bokken zag ik dat een schokbreker erg los zat. Geprobeert die van boven af vast te draaien wat niet lukte. Via via maar veerspanners geleent en eens gekeken wat er loos was. Wat wil nu het geval, de beun hat de metale kupjes verkeer geplaats waar door ik eigenlijk dik 2 jaar al rond reed met een losse schokbreker. De andere kan had hij wel goed gedaan ( ik weet niet of het per ongeuk is gebeurt of dat hij geen zin had om de andere kan weer los te maken). alles los gehaald toch maar nieuwe rubber en lager er in gezet de boel weer gemonteert. Toen ik ging rijden stuurde de wagen weer normaal, ik hoefde niet zo te trekken aan het stuur. van de week even laten uit lijnen en hij kan naar de keuring.
Tips: zorg dat je van te voren 2 a 3 dagen de boel flink in spuit met Ammal of zo iets dat de bouten en de veer poort lekker vlot los komt.
Groetjes edje