Schokbrekers voor vervangen 975 Euro?

RodeKo

Actief lid
Goedemiddag,

Mijn Linker schokbreker is lek dus is het verstandig deze te vervangen (MY18 Octavia is net 6 geworden) ik merkte ook bij het rijden dat hij een beetje zwalkt.

Contact gehad met de Skoda Dealer en die zegt: 975 voor beide dempers voor; lijkt mij duur; wat denken jullie?

Dank voor jullie Reactie!

ertromp

Forumguru
Natuurlijk is een dealert duur voor dat soort zaken. Een beetje merk schokdemper zal rond.de.€90 per stuk kosten dus 2 180 euri.
Blijft over 975-180= 795 euri over voor (de)montage, afvoer oude dempers en gebruik pers en uitlijnen. Geen idee waar je woont maar een ritje Breda naar @Antera is snel terugverdiend.

RodeKo

Actief lid
Ik wil best betalen voor goed werk; maar mijn 800 euro voor 2 uurtjes werk lijkt mij dan net wat overdreven. zelfs met een uurtarief van 100 euro en een halve dag werk kom ik nog maar op 400 Euri.

Meteen gevraagd of ze er hulp veren onder willen zetten achter; komen ze op 1400 uit..

Ik zal @Antera even benaderen. Thanks voor je tip!

Laatst bewerkt door een moderator:

Tees

Donateur
Bij mijn Vakgarage was 2 jaar terug het vervangen van de schokdempers (O2) voor uit m'n hoofd gezegd zo'n €600-700. Dus ik schrik niet van €900 bij de dealer, die is best een stukje duurder.

leon-cupra

Forumguru
Ik wil best betalen voor goed werk; maar mijn 800 euro voor 2 uurtjes werk lijkt mij dan net wat overdreven. zelfs met een uurtarief van 100 euro en een halve dag werk kom ik nog maar op 400 Euri.
En die schokdemper is gratis?
Staat het zo op jouw offerte, 2u werk? Lijkt mij ook wel heel krap.

Dat een dealer duurder is dan een garage-op-de-hoek is toch algemeen geweten.

Tees

Donateur
Hier rekenen ze zeker 4u werk voor, en er moet ook nog uitgelijnd worden. De hele voorkant moet los, tis geen klein klusje dit, i.t.t. achter.

Antera

Donateur
Ik kan je ermee helpen. Alleen voorzijde is 0.5 uur werk ongeveer. Contact me maar gaan we eens kijekn of ik iets voor je kan doen

ertromp

Forumguru
Uitlijnen doet Mark niet maar die 0,5 uur voor de dempers voorzijde gaat hem zeker lukken en dat een stuk kundiger aangepakt als de dealert of de garage om de hoek

Smeeuwis

Donateur
Uitlijnen zou normaal gesproken toch niet nodig zijn? Zolang je van instellingen van spoorstangen etc. afblijft komt alles weer in normale positie terug bij montage. O3 heeft McPherson veerpoten voor.

Die veerpootlagers meteen meenemen is wel een goede tip inderdaad.

Duijzer

Donateur
Volgens mij is de reden dat @Antera niet in het F1 pitstopteam zit dat hij niet 6 maanden van huis wil:ROFLMAO:
Voor de rest komt het aardig overeen.
Veerschotellagers en hulpveren gelijk meenemen, dan ben je minder geld kwijt dan bij de dealer en je staat sneller buiten. Alleen uitlijnen moet je dan even elders doen, maar dat is aan het eind van de straat. Zou ik wel doen overigens.

EdK

Forumguru
Me Fabia 3 is toen ook rondom voorzien van nieuw !
Bij corné gingen ze er af en de standaardboel er weer op.
Daarna was ik aan de beurt en bestaand er af en nieuw er op...
En dat was tijdens de corona periode ook in een uurtje gebeurd.
Hierna werd de camera nog even gemonteerd en ingeleerd en daarna nog even uitlijnen bij zijn collega die ook max een half uur bezig was (all-in)

Mijn reistijd heen en terug duurde uiteindelijk nog langer......

Bovenaan Onderaan