Schokdempers kapot?

Michel71

Actief lid
Goedemiddag, ik heb even een leken-vraag. Ik hoorde tijdens het rijden wat gerommel achter. Trad vooral op binnen de bebouwde kom, of tenminste, dan hoorde ik het. Toen ik probeerde te vinden waar dat aan zou kunnen liggen, zag ik dat het waarschijnlijk aan de loszittende kokers bij de schokbrekers ligt (zie bijlagen). Ik neem aan dat die vast horen te zitten aan de bovenkant ofzo, maar ik heb er eigenlijk geen verstand van.

Iemand met een beetje autokennis snapt bij het zien van de foto's vast direct wat er aan de hand is, wat er moet gebeuren en of het veilig is nog anderhalve week door te rijden totdat de auto sowieso voor een grote beurt moet. Als ik de auto aan de achterkant indruk, lijken de schokdempers nog wel gewoon te werken. foto (1).JPG foto (2).JPG Wat is er precies mis?

Michelv.

Forumguru
Dat is een onderdeel wat wel vaker er zo uitziet, vervangen is de enige remedie, schokdemper eronderuit halen en dan kan je hem zo vervangen, kost niet veel.
Is een schuimrubberachtig ding, waaraan die zwarte huls aan bevestigd is.

Kiswum

Forumguru
Ik kan het mis hebben (ik ben en leek), maar volgens mij hoeft het niet op elkaar te zitten.

Klopt het dat je ongeveer het volgende hoort als je over drempels rijdt: een "kadoeng" geluid en dat dit bij een droge of natte auto anders kan zijn?
Volgens mij kan dat bij een kapotte schokbreker of een kapotte veer. Volgens mij wisten we na een jaar + vakantie naar Kroatië wat het eigenlijk was. Of dit kwaad kan kan ook niet bevestigen of ontkennen, daar heb ik geen verstand van.

In ieder geval succes met het zoeken van de oorzaak.

Michelv.

Forumguru
Het onderste puntje waar de zwarte beschermhuls aanhangt is weggerot, en zodoende hangt hij los zeg maar, maar hoort zeker vast te zitten.

Cordoba

Forumguru
Michel71, stel je nog even voor in het daarvoor bestemde forumdeel.