Schokdempers vervangen

rxr

Lid
Mijn schokdempers (voor) zijn aan vervanging toe. Ondanks dat ik geen sporen van lekkage zie dempt hij toch niet meer. Hij deint lekker door. Uit veiligheidsoogpunt en het feit dat ik er nog wel een jaartje mee wil door rijden heb ik toch maar besloten om ze te gaan vervangen.

Iemand ervaring met schokdempers van het merk bolk (huismerk mister-auto) en iemand nog tips wat ik beter gelijk mee kan nemen. Veerpoot lagers en dergelijke en zo? Nu lijkt het er op dat dit nog de orginele dempers zijn van 315k geleden dus ze hebben geen schuld maar dan zou de rest ook wel redelijk orgineel zijn. Dus nog tips wat ik beter gelijk mee zou kunnen nemen?

Bakkertje

Forumguru
Als er bumpstops inzitten deze meteen vervangen en het lager bovenaan de poot.
Maar alvast heel veel succes met het loskrijgen van het spul als het er al 315 dkm opzit ;)

Heb het vroeger wel eens gedaan bij mijn Golf II GTI, maar ik zou het nu toch echt laten doen. Die bouten gaan onwijs vastzitten na verloop van tijd en je moet voor het goede de boel na montage ook uitlijnen.

Zoek even contact met de eerder genoemde @Antera die kan je hier goed over adviseren en het ook voor je doen.

rxr

Lid
Ja, alles los krijgen zou inderdaad wel het meeste werk worden. Zo heb ik onlangs ook mijn aandrijfas rechts vervangen. Nou het was een gevecht met de as moer om deze los te krijgen. Stang van 2 meter er op mocht zelfs niet baten. Uiteindelijk wel gelukt maar dit zou denk ik ook wel leuk worden.

Maar goed, veerpootlager neem ik denk ik gelijk ook mee, of ze moeten al schrikbarend duur zijn en wat betreft uitlijnen, tja dat moet de garage ook doen als ze hem vervangen en dat brengen ze veelal ook in rekening dus kan ik hem beter zelf vervangen en alsnog naar de garage om uit te laten lijnen. Maar alleen het lagertje is dus handig om extra mee te nemen?

Antera

Donateur
Asmoer hoeft bij mij niet los. Alleen de bout door het fusee en en de moer onder de motorkap. Afbreken zal er dan weinig kunnen en krijg het allemaal wel los tot op heden . Je bent welkom :jaja:

Bovenaan Onderaan