Schokken/bokken 1.4 BKY

SteefvH

Senior Member
Goedemorgen/middag en/of avond,

Voor de Fabia heeft 2019 in het teken gestaan van de nodige reparaties.
Het probleem is dat de auto doet bokken/schokken tijdens het accelereren en dit euvel komt voor op het moment dat ik de koppeling te snel laat opkomen. Ook als ik me gas los laat en kort daarna meteen weer intrap zal de auto gaan bokken/schokken.
Als ik ergens kom aanrijden en zet de auto in zijn achteruit kan de auto uitvallen of heel onregelmatig gaan draaien. Ook is het al een aantal keer voorgekomen dat ik ergens kom aanrijden en moet afremmen vervolgens de koppeling in druk en de auto compleet afslaat.

Dit probleem is gaan spelen toen de katalysator dicht geslipt was, hierdoor heb ik 3 bobines moeten vervangen en alle bougies heb ik vervangen.

De auto heeft alleen de melding "Emissie problem" aangegeven. Met deze informatie ben ik langs de garage gegaan vervolgens is het gasklephuis vervangen en deze opnieuw ingeleerd. Echter is het probleem niet opgelost.

Zelf heb ik de nodige verhalen en informatie gezocht op internet en er is genoeg over te vinden. Daarom heb ik het nodige al vervangen:

- Gaspedaalsensor
- Inlaatpakkingen
- Gasklephuis
- MAP sensor

https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17550.html zoals hier beschreven staat met de symptomen lijkt het mijn probleem.

Omdat het schokken/bokken voorkomt bij het gebruik met de koppeling is mijn vraag of het eventueel hierin kan zitten?

Momenteel zit ik een beetje in dubio gaat de fabia weg omdat de nodige kosten al zijn gemaakt of blijft de auto omdat de nodige kosten al zijn gemaakt.

Ik ben opzoek naar iemand die mijn kan helpen met VAG-COM of een andere computer om te controleren of alles functioneert zoals het hoort denk aan de lambda-sonde oid (afstand maakt niet uit). Of leden dit euvel herkennen en de oplossing weten.

In de volgende link hieronder heb ik mijn probleem al een keer aangehaald echter nog zonder succes zoals hierboven kan lezen.

https://www.skodaforum.nl/forum/i/v...ambda-sondes-fabia-1.36210/page-2#post-816815

HenkT

Lid
Toen ik mijn Fab kocht was hij ook moeilijk op gang te krijgen en viel steeds uit. Bij een stoplicht stond de motor licht te schudden. Het probleem was opgelost bij vervangen van 4 bobines. Achteraf gaf 1 bobine het probleem. Als er drie vervangen zijn zou ik de vierde ook doen. De kosten zijn het niet en je kan het makkelijk zelf.

SteefvH

Senior Member
Ik heb alle bobines uiteindelijk vervangen. Sterknl nog ik heb daarna met een nieuwe bobine elke keer een cilinder getest kijken of er alsnog niet 1tje aan het falen was.

Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk

Bovenaan Onderaan