twido
Lid
Ik heb de fabia 6 maanden en heb er 6000 km mee gergeden (van 25k naar 31k)
Het betreft een 1.2tsi met 90pk en een manuele 5bak
Ik merkte een week na de aankoop an da als ik het gaspedaal los laat een kleine schok voel, maar niet direct, een fractie van een seconde later. Dus volgens mij is het niet het kantelen van het blok.
Ook als ik terug gas geef heb ik soms een schok, het voelt allemaal niet soepel aan.
In de garage merken ze niets en de andere zegt dat dit normaal is.
Wat ik na een maand ofzo gemekt heb is het schokken bij het vertrekken.
Ik geef een beetje gas en laat de koppeling tot ongeveer halverwege opkomen om zo rustig achteruit de oprit af te rijden. Wat ik dan heb is dat de auto echt hevig schud, maar hij heeft het niet altijd, en als ik naar de garage (offieciele dealer) ga, is het natuurlijk verdwenen als sneeuw voor de zon.
Gistere merkt ik het schokken weer, en trapte de koppeling terug volledig in (ontkoppeld), maar bleef het gaspedaal op dezelfde positie houden (+-1900toeren) en de auto bleef schokken. Daardoor vermoed ik dat het niet het dmf of koppeling is.
Ik heb me al rot gegoogled, en waar ik bij uitkom is mss een vacuum lek of bougies.
Handig om te weten:
-het schudden bij vertrekken is er niet echt bij een warme motor
-er is nog garantie op de wagen.
-Het is ook een verhuurwagen geweest in noorwegen (denk ik voor 99%), en dat wist ik niet toen ik hem kocht
-Geen vermogen verlies
-De auto is heel zuinig 5.5l/100km
Het betreft een 1.2tsi met 90pk en een manuele 5bak
Ik merkte een week na de aankoop an da als ik het gaspedaal los laat een kleine schok voel, maar niet direct, een fractie van een seconde later. Dus volgens mij is het niet het kantelen van het blok.
Ook als ik terug gas geef heb ik soms een schok, het voelt allemaal niet soepel aan.
In de garage merken ze niets en de andere zegt dat dit normaal is.
Wat ik na een maand ofzo gemekt heb is het schokken bij het vertrekken.
Ik geef een beetje gas en laat de koppeling tot ongeveer halverwege opkomen om zo rustig achteruit de oprit af te rijden. Wat ik dan heb is dat de auto echt hevig schud, maar hij heeft het niet altijd, en als ik naar de garage (offieciele dealer) ga, is het natuurlijk verdwenen als sneeuw voor de zon.
Gistere merkt ik het schokken weer, en trapte de koppeling terug volledig in (ontkoppeld), maar bleef het gaspedaal op dezelfde positie houden (+-1900toeren) en de auto bleef schokken. Daardoor vermoed ik dat het niet het dmf of koppeling is.
Ik heb me al rot gegoogled, en waar ik bij uitkom is mss een vacuum lek of bougies.
Handig om te weten:
-het schudden bij vertrekken is er niet echt bij een warme motor
-er is nog garantie op de wagen.
-Het is ook een verhuurwagen geweest in noorwegen (denk ik voor 99%), en dat wist ik niet toen ik hem kocht
-Geen vermogen verlies
-De auto is heel zuinig 5.5l/100km