Schokkend wegrijden met DSG 7

rolandC

Nieuw lid
Wie heeft er klachten / problemen met de 1.2 TSI DSG bak tijdens het wegrijden vanuit stilstand, dat af en toe optreed. Mijn koppelingsplaten zijn al vervangen en de distributieketting is volgende week aan de beurt. Ook turbo update is al uitgevoerd

Rosinfield

† In Memoriam
In ieder geval is het raadzaam een paar tellen te wachten tot je voelt dat hij begint te rijden (zonder gas). Als je meteen het gas intrapt schokt hij idd en/of schiet je met gierende banden vooruit

Als je te hard optrekt en je voorwielen dreigen door te slippen, dan grijpt je ESP in. Dat geeft inderdaad een schokkend effect.
Als dit voorkomt, dan zal op je dashboard het ESP lampje branden, iedere keer als een voorwiel doorslipt.

rolandC

Nieuw lid
Deze melding heb ik eerder ook al gehad. Maar direct na voorval geen fout code uit te lezen volgens garage. Verder heb gehoord dat er mogelijk problemen zitten in de regeleenheid, de mechatronic. (zie ook DSG dokter Varseveld) een ook van collega heb ik zoiets gehoord.

Rosinfield

† In Memoriam
is ook geen fout en wordt daarom ook niet uitgelezen denk ik. Is gewoon een normale ingreep van het ESP systeem. Maar om schokkend weg te rijden hoeft dat ook niet perse. Zoals ik zei, even wachten een paar tellen tot je hem voelt aangrijpen en dan pas gas geven

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 1.2 TSI DSG , mijn koppeling wordt binnenkort vervangen , maar ik vrees dat dit het probleem niet duurzaam oplost .

rolandC

Nieuw lid
Na het vervangen mijn koppelingsplaat, leek het probleem opgelost echter heb ik er nog 2 maal last van gehad. Nu distributieketting ook vervangen is heb ik nog geen grote of langer afstand met de auto gereden.

rolandC

Nieuw lid
Ik trek normaal, rustig op dus niets waar een ESP op zou mogen of moeten reageren. Wanneer ik het merk is het niet in bochten maar bij het optrekken op een rechte weg.

rolandC

Nieuw lid
Na inmiddels ook een nieuwe distributie ketting te hebben gekregen, lijkt het probleem opgelost, laatste weken geen problemen meer gehad bij optrekken.

Bovenaan Onderaan