Schokkende DSG 7 bak

Allen,

Ik had zo nu en dan last van een schokkende DSG7 bak wanneer er van de 2e naar de 3e versnelling werd geschakeld. Dit gebeurde enkel wanneer de motor echt warm was door het rijden in de stad. Het schokken kwam niet erg veel voor maar bij de 115000 beurt leek het me leuk om het toch te melden. Op een 1 of andere manier heb ik hier nog wel eens angst voor omdat ik niet precies kan aangeven wanneer het voor komt plus de daarbij komende kosten (+1000??) maar in dit geval ben ik blij dat ik het gemeld heb.

De garage (muntstad zeist) heeft er een stukje mee gereden en herkende het. Ze hebben aangeven dat de\een-deel-van koppeling vervangen moest worden en dat de materialen 100% onder coulance vallen. De arbeid moest echter voor 30% zelf betaald worden wat uit eindelijk neer kwam op ongeveer 40 % totale kosten voor mij en 60 voor Skoda.

Hij rijdt nou als nieuw en wat een feestje is dat :)
Nou heb ik meerdere verhalen hier op het forum gelezen betreffende dit issue en ik zie verschillende vormen van coulance of zelfs helemaal niet. De coulance is overigens alleen van toepassing als de auto volgens planning alle beurten heeft gehad bij een goedgekeurd skoda garage.
Doe hier je voordeel mee als je er ook last van lijkt te hebben.

Dietje is in ieder geval weer helemaal blij :)

edit: 30 % zelf betalen van de arbeid ipv de gehele arbeid....
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
@dietje, top dat het zo geregeld is :thumbsup: een tip van mijn kant, afhankelijk van hoe lang je nog met de auto wil blijven doorrijden....., laat TVS de software aanpassen dan kan je er extra lang van genieten ;)
op de meeting van 5 september zijn er kortingsvouchers beschikbaar, dus doe er je voordeel mee :jaja:
 
@Corné de Kluijver dank voor de tip maar... wat wordt er bij TVS aangepast waardoor de boel langer mee gaat?
Je zou haast zeggen dat de dealer er bewust anders mee om gaat om kosten te generen :pieker:
gaat tie er beter van rijden of wordt het schakel moment veranderd?
Ik merk nu wel dat tie iets zuiniger rijdt (ook op korte stukjes) en dat tie misschien wat eerder naar zijn 2 schakelt tov voorheen.
Vooralsnog ben ik nog steeds erg tevreden hoe hij nou rijdt al zou ik soms wel net iets meer vermogen willen hebben :)
 

CDK

Forumguru
@dietje, o.a. de druk op de koppeling verhogen, en schakelmomenten veranderen. Er zijn zeer veel mogelijkheden, die je zelf kan kiezen overigens. Het belangrijkste is de koppelingsslip zoveel mogelijk reduceren met behoud van comfort. Overmatige slip is funest voor je koppelingsplaten. Dealers hebben hier geen invloed op. VAG programmeert de DSG's zo dat ze aan de uitstoot regels voldoen dmv "groene" software te gebruiken. Dit komt de levensduur en betrouwbaarheid helaas niet ten goede. Zie ook www.dsg-dokter.nl
 
Bovenaan Onderaan