Schoonmaken leren L&K bekleding

Andere posts op dit forum en het grote autopoets topit gaan helaas meer over de buitenkant dan over de binnekant. Ik heb het probleem dat mijn lichtgrijze leren L&K bekleding nogal wat aanslag bevat van o.a. spijkerbroek en andere donkere kleding. Er komt een beetje een blauw/grijze gloed overheen.

Zijn er tips om dit goed schoon te maken (uiteraard zonder de bekleding te beschadigen). Welk middel werkt goed?
Ik ben in het bezit van een stoomreiniger. Werkt perfect op onze stoffen bank en stoelen. Zou dit geschikt zijn voor leer?

Graag wat tips en advies van mede Skoda-rijders met leren bekleding.
Alvast bedankt! :xyxthumbs:

IK kreeg via Cabarra (PON leerinbouw centrum)het advies om "erge" vlekken te behandelen met Brandspiritus en een zachte doek. Je moet dit alleen niet al te vaak doen.

Aangezien mijn auto net leer heeft gekregen en volgende week pas wordt afgeleverd kan ik je nog niet vertellen what het effect is.

Ik zou je dan ook aanraden om het eerst even te proberen op een plek die wat minder zichtbaar is, zodat je kan zien wat het effect is.

Success.

Steve

Senior Member
Ik kan je als tip meegeven het leder te reinigen met een All Purpose Cleaner icm een hele zachte borstel of doek.
Daarna je leer behandelen met een conditioner.

Ik ga geen merken noemen aangezien ik het spul ook zelf verkoop.
Via PM mag dat wel denk ik ? maar correct me if i am wrong.

Bovenaan Onderaan