Schotjes in achterbak Fabia Combi Greenline

Fabco

Nieuw lid
Afgelopen zaterdag onze nieuwe fabia combi greenline opgehaald. Helaas ontbreekt bij deze de handige schotjes in de achterbak. Weet iemand hoe ik hier aan kan komen. Ze komen niet voor op de accessoireslijst.

RefleCs

Forumguru
Ik heb ze erbij geregeld toen ik mijn auto bestelde. Even bij de dealer navragen. Ze zijn los verkrijgbaar.

Chatslet

Forumguru
Bij de dealer bestellen, kost je 30 euro, krijg je ook nog dat half ronde schotje er bij dat je aan de zijkant van je kofferbak kunt klikken.

Fabco

Nieuw lid
Bedankt, ik ga het proberen bij de dealer... heb echter wel gehoord dat het eigenlijk niet mogelijk is bij de greenline ivm uitstoot/verbruik

Chatslet

Forumguru
Onzin. Die dingen wegen een paar gram en de montage punten zijn gewoon aanwezig. Anders tank je iedere keer een liter minder.

RefleCs

Forumguru
Huh??? Schotjes die een paar gram wegen niet mogelijk vanwege uitstoot? Wat is dat nou weer voor onzin. Dan moet je ook geen klima, radio enz op zo'n auto toelaten dat heeft veel meer impact op de uitstoot.

En als ze wel moeilijk doen dan zeg je dat ze niet voor jezelf zijn maar voor iemand anders met een faab en vraag je of ze het in willen pakken in cadeau papier ofzo.

Chatslet

Forumguru
Denk niet dat dit bij de dealert vandaan komt. Dakrails zijn immers ook mogelijk op de GL en die wegen zwaarder dan die schotjes. En nee, het zijn geen speciale super efficiente aerodynamische dakrails waardoor je auto zuiniger en sneller wordt. En anders monteer je een plant over de uitlaat:

9f336d464cdc160b5c2fedd948b400b9.jpg

Bovenaan Onderaan