Schrapende achterruitenwisser

NordicVolvo

Actief lid
Hebben meer O4 rijders last van een schrapende en lawaaierige achterruit en wisser? Eigenlijk heb ik er vanaf het begin al last van. Heb ik toen ook bij de dealer aangegeven. Er was "niets te zien". Volgens mij had ik toen nog geen eens 2000 km gereden. Nu is het zo erg dat hij bijna de hele eerste slag over de ruit heen schrapt. Terug is hij wel stil. Ik kan hem niet aan laten staan vanwege het lawaai.

Over 5000 km is de eerste beurt. Dan zal ik er even naar laten kijken.

Hebben jullie hier ook last van?
 

hemi24

Forumguru
Had hetzelfde probleem op de ID.3, ook na vernieuwen van de wisser bij een beurt bleef het probleem bestaan…
 

jongetje

Forumguru
jazeker. Ik heb daarom automatisch wissen uitgezet want je schrikt je elke keer rot als je achteruit rijdt en dat ding schraapt over de ruit.
 

Magic666

Actief lid
Wat moet ik onder schrappen verstaan? Stuiteren?

Rubbers uitgedroogd? Of misschien een ander merk proberen?
Al eens geprobeerd zo'n rain repellent op de ramen te doen? (zou de wisser makkelijker moeten laten glijden, als je hem al nodig hebt met die meuk op de ramen :) )
 

j_leeuw

Actief lid
Herken het en ben niet anders gewend, heb daarom ook automatisch wissen uitgezet. Ben het maar als product eigenschap gaan beschouwen ;):)
 

NordicVolvo

Actief lid
Dank voor jullie reacties. Een producteigenschappen cq ontwerpfout dus. Ik zal eens kijken of ik iets op de ruit kan doen wat het stuiteren minder maakt. Al heb ik ook begrepen dat zoiets juist ervoor kan zorgen dat hij gaat stuiteren. Ik ga gewoon wat proberen
 

EdK

Forumguru
Gaan jullie door de wasstraat en nemen jullie daar het rainX en wax pakket bij ?
Mijn vermoeden is dat het hier door word veroorzaakt namelijk omdat ik er ook last van had.
Maak nu na wasstraat vaak de raam en de wisser schoon met glassex en heb er hierdoor stuk minder last van...
 

NordicVolvo

Actief lid
Mijn auto is nog nooit door de wasstraat geweest. Zoals je had kunnen lezen in mijn openingspost deed mijn auto het al vanaf het begin.

Aan die billetjes van jou te zien zit er bij jou iig genoeg hotwax op...
 

hemi24

Forumguru
Ik denk dat het komt doordat de achterruit tegenwoordig teveel is ingekapseld door de overhangende achterspoiler en de zitranden daarvan…
 

NordicVolvo

Actief lid
Ik denk dat het komt doordat de achterruit tegenwoordig teveel is ingekapseld door de overhangende achterspoiler en de zitranden daarvan…
Je bedoelt dat het bovenste deel daardoor niet nat genoeg is vergeleken met de rest van de ruit? Dat zou kunnen. Hij stuitert vooral daar bovenin.
 
Laatst bewerkt:
Had ik op mijn Rapid ook en hebben veel VAG auto's last van. Aan de binnenkant
van de ruitenwisserarm zit een plastic nokje, die komt tegen het wisserblad aan bij een bepaalde stand op de ruit, door de bolling van de ruit wordt de wisser dan heel iets gelift en begint te stuiteren. Ik heb dat nokje weg geknipt en nooit meer last van gehad.
 
Bovenaan Onderaan