schudende motor bij koude start

vinshi

Lid
hallo ik heb 1 roomster met de 1.4 16v motor en heb sinds 1 paar weken last van slecht lopen bij koude motor.
ik ben bij mijn garage geweest en ze hebben gekonstateert dat er 1 cilinder onbalans heeft als hij koud is maar als hij 1 minutje loopt dan is de onbalans weg en zegt hun meetaparatuur dat er niks aan de hand is.ze hebben nu contakt met pon opgenomen om te kijken of zij hier meer over weten. ik heb nu 65000 kilometer gereden en hoop dat er geen nieuwe motor in hoeft.
p.s. heeft hier iemand ook ervaring mee gehad.
 

jaspernl

Actief lid
Ik heb er soms last van. Ik dacht echter dat dat aan de nog niet opgewarmde koppelingsplaten oid zou liggen (ik heb een tiptronic). Ik merk het nl alleen bij het wegrijden, niet bij het stationair draaien. Inderdaad is het heel snel weer weg.

Wel heb ik 's-morgens wat moeite met starten: het duurt een aantal seconden voordat hij aanslaat. Ik ga er van uit dat dit komt door de kou in combinatie met de LPG installatie.
Wat ik
 

vinshi

Lid
nou de roomster is bij de garage ze hadden van pon bericht gekregen om de motor uit elkaar te halen en te kijken of er intern iet mis is en dan te vervangen. wordt vervolgd.
 

jaspernl

Actief lid
Wel heb ik 's-morgens wat moeite met starten: het duurt een aantal seconden voordat hij aanslaat. Ik ga er van uit dat dit komt door de kou in combinatie met de LPG installatie.
Wat ik

Met de gasinstallatie even langs de inbouwer geweest. Het blijkt een bekend probleem te zijn bij mijn serie: Een lekkende inlaat. Dan blijft er een druppeltje gas hangen, en die gaat iets van 400x uitzetten (het verdampt). En daarmee heb je meteen al een verzopen motor. Ofzoiets.
In elk geval: ze hebben een modificatie toegepast, en de laatste dagen is het weer prima. Ben blij dat ik er even naar heb laten kijken in elk geval.


nou de roomster is bij de garage ze hadden van pon bericht gekregen om de motor uit elkaar te halen en te kijken of er intern iet mis is en dan te vervangen. wordt vervolgd.
Wow. Heftig. Sterkte!
 

jaspernl

Actief lid
Welke installatie heb je ?

Frans

Ik heb een Vialle lpi systeem.
Da's schijnbaar het enige systeem dat gebruikt maakt van een extra pomp. En daarmee kan het gas vloeibaar ingespoten worden. Ofzoiets.
Het schijnt een prima systeem te zijn zonder de nadelen van andere systemen. Met als enige nadeel die pomp: die maakt lawaai, en gaat na 180K kapot. Heb ik begrepen...

Maargoed: doordat het gas dus vloeibaar getransporteerd wordt, mag er nooit een druppeltje lekken in de cilinder, als de motor niet draait. En dat is wat er gebeurde met de lekkende inlaat.

De installatie is eind oktober / begin november 2008 ingebouwd: ik heb de auto op 6/11 in ontvangst mogen nemen.
 

vinshi

Lid
zo donderdag de auto weer teruggekregen het bleek 1 lek in de cilinderkop te zijn bij cilinder 1 en 2, nieuwe cilinderkop geplaatst (onder garantie door dealer) en loopt weer als een zonnetje, chapeau voor de dealer.
dit noem ik service.
 
Bovenaan Onderaan