Schuifdak Webasto

Eric_Bartels

Nieuw lid
Hoi,

Ik ben van plan een Webasto Hollandia 700 schuifdak in mijn Octavia RS in te laten bouwen. Vandaag bij Webasto in Roosendaal geweest maar daar hebben ze (nog) geen ervaring met de Octavia 2.
Omdat de dakconsole (met brillenhouder etc) tot halverwege het dak doorloopt en vrij hoog is weten ze niet zeker of dit netjes af te werken is.
1 ding is al zeker, ze hebben niet exact dezelfde kleur hemelbekleding als in de RS (Antraciet)
Heeft iemand hier op dit forum toevallig al een schuifdak laten inbouwen? En wellicht ook een Hollandia 700??? Deze schuift tussen dak en hemel naar binnen en doet niets onder voor een fabrieksdak. Maar voor ik 1600 euro uitgeef wil ik er zeker van zijn dat de afwerking perfect is.
Iemand???

Eric

Frankie

Actief lid
Mss een domme vraag en je hebt er niets aan; maar waarom heb je geen af-fabriek dak genomen ? Of kwam je er te laat achter dat j t wilde ?

Ik heb geen ervaring met 'achteraf'-daken (ja mijn ouders ooit met een cheapo dak in een BX en dat was geen pretje !!), maar een fabrieksdak zal er toch beter uitzien !? Daarbij heb je dan al dat geze*k niet..

Vroeg me dat gewoon af..

Jpoers

Lid
Hey Eric,

Jij zegt dat er kleurverschil optreedt bij de verschillende daken,
Heb er zelf ook over nagedacht en ben wezen informeren, voor een fabia, en toen werd mij verteld dat de orginele hemel hergebruikt werd.

een quote van hun site zelfs:

"Dankzij de luxueuze integratie met de oorspronkeljke binnenhemel is de Hollandia 700 van Webasto nauwelijks te onderscheiden van een fabrieksdak. In gesloten toestand, vormt het stijlvolle schuif-/kanteldak een perfecte eenheid met de auto. Bij opening verdwijnt het dak discreet in de binnenhemel. De Hollandia 700 staat voor totale vrijheid en elegant design. Ideaal is het geïntegreerde zonnescherm, dat perfect is afgestemd op de bestaande binnenhemel.

Wanneer de Hollandia 700 bovendien is uitgerust met de optionele regensensor, kunt u het dak open laten staan voor ventilatie als u de auto parkeert. Zodra het begint te regenen, reageert de sensor onmiddellijk door het dak te sluiten.""
bron: http://www.open-air-feeling.de/v_products/pr_holl700_nl.php

RSTDI

Actief lid
Jammer op de foto's van hollandia kan je al aan het zwarte randje aan de buitenzijde al zien dat het niet een fabrieksdak betreft. De binnenzijde zal wel niet beter zijn omdat de hemel van de niet schuifdak uitvoering anders is als de gene met fabrieksdak
(doorlopen van de verlaging na het brillenvak).
Gezien de prijs van het dak van hollandia zal ik dit geld alvast reseveren voor een andere (nieuwe) met originele fabrieksdak.
Met de maxidot kan ik ook het dak laten sluiten als het gaat regenen (rain closing).
Ja ik weet het ook wel dat het fabrieksdak bij Webasto weg komt.

Eric_Bartels

Nieuw lid
Mss een domme vraag en je hebt er niets aan; maar waarom heb je geen af-fabriek dak genomen ? Of kwam je er te laat achter dat j t wilde ?

Ik heb geen ervaring met 'achteraf'-daken (ja mijn ouders ooit met een cheapo dak in een BX en dat was geen pretje !!), maar een fabrieksdak zal er toch beter uitzien !? Daarbij heb je dan al dat geze*k niet..

Vroeg me dat gewoon af..

Ik heb mijn RS in oktober gekocht en wilde hem direct hebben. Ik kreeg toen 10% korting maar moest dan wel een voorraad auto pakken. En dan heb je weinig keus in extra opties.

Eric_Bartels

Nieuw lid
Hey Eric,

Jij zegt dat er kleurverschil optreedt bij de verschillende daken,
Heb er zelf ook over nagedacht en ben wezen informeren, voor een fabia, en toen werd mij verteld dat de orginele hemel hergebruikt werd.

een quote van hun site zelfs:

"Dankzij de luxueuze integratie met de oorspronkeljke binnenhemel is de Hollandia 700 van Webasto nauwelijks te onderscheiden van een fabrieksdak. In gesloten toestand, vormt het stijlvolle schuif-/kanteldak een perfecte eenheid met de auto. Bij opening verdwijnt het dak discreet in de binnenhemel. De Hollandia 700 staat voor totale vrijheid en elegant design. Ideaal is het geïntegreerde zonnescherm, dat perfect is afgestemd op de bestaande binnenhemel.

Wanneer de Hollandia 700 bovendien is uitgerust met de optionele regensensor, kunt u het dak open laten staan voor ventilatie als u de auto parkeert. Zodra het begint te regenen, reageert de sensor onmiddellijk door het dak te sluiten.""
bron: http://www.open-air-feeling.de/v_products/pr_holl700_nl.php

Dat klopt ten dele, de originele binnenhemel wordt inderdaad gebruikt maar deze wordt wel opnieuw gestoffeerd. Eigenlijk zou je een nieuwe complete binnenhemel moeten kunnen bestellen van een "af fabriek met schuifdak" uitgevoerde octavia. Deze heeft inderdaad de doorlopende console achter het brillenvak niet. Misschien kan dat wel maar dit zal vast niet goedkoop zijn.

ad5000

Actief lid
Ik zou er, als ik jou was, gewoon van af zien...
Ook ik ben aan het informeren geweest voor een schuifdak achteraf op mijn BE (is dus niet mogelijk af fabriek) en Skoda komt zelf met de 300 serie voor een bedrag van bijna 1100 euro!

Dat is het dus net niet en daarom heb ik het maar laten varen.... De 700 is inderdaad veel mooier, maar echt veel te duur. De kostprijs van een originele hemel zal overigens nog best meevallen, informeer maar eens bij je dealer. Het probleem zit hier meer in de exacte positie die het dak moet gaan krijgen om op de opening in de hemel aan te sluiten.... lijkt me een erg lastige klus.

Bovenaan Onderaan