Schuifdak Webasto

Eric_Bartels

Nieuw lid
Hoi,

Ik ben van plan een Webasto Hollandia 700 schuifdak in mijn Octavia RS in te laten bouwen. Vandaag bij Webasto in Roosendaal geweest maar daar hebben ze (nog) geen ervaring met de Octavia 2.
Omdat de dakconsole (met brillenhouder etc) tot halverwege het dak doorloopt en vrij hoog is weten ze niet zeker of dit netjes af te werken is.
1 ding is al zeker, ze hebben niet exact dezelfde kleur hemelbekleding als in de RS (Antraciet)
Heeft iemand hier op dit forum toevallig al een schuifdak laten inbouwen? En wellicht ook een Hollandia 700??? Deze schuift tussen dak en hemel naar binnen en doet niets onder voor een fabrieksdak. Maar voor ik 1600 euro uitgeef wil ik er zeker van zijn dat de afwerking perfect is.
Iemand???

Eric

Frankie

Actief lid
Mss een domme vraag en je hebt er niets aan; maar waarom heb je geen af-fabriek dak genomen ? Of kwam je er te laat achter dat j t wilde ?

Ik heb geen ervaring met 'achteraf'-daken (ja mijn ouders ooit met een cheapo dak in een BX en dat was geen pretje !!), maar een fabrieksdak zal er toch beter uitzien !? Daarbij heb je dan al dat geze*k niet..

Vroeg me dat gewoon af..

Jpoers

Lid
Hey Eric,

Jij zegt dat er kleurverschil optreedt bij de verschillende daken,
Heb er zelf ook over nagedacht en ben wezen informeren, voor een fabia, en toen werd mij verteld dat de orginele hemel hergebruikt werd.

een quote van hun site zelfs:

"Dankzij de luxueuze integratie met de oorspronkeljke binnenhemel is de Hollandia 700 van Webasto nauwelijks te onderscheiden van een fabrieksdak. In gesloten toestand, vormt het stijlvolle schuif-/kanteldak een perfecte eenheid met de auto. Bij opening verdwijnt het dak discreet in de binnenhemel. De Hollandia 700 staat voor totale vrijheid en elegant design. Ideaal is het geïntegreerde zonnescherm, dat perfect is afgestemd op de bestaande binnenhemel.