Schuifdak

Hans1

Nieuw lid
Heeft iemand ervaring met een Webasto schuifdak? Ik heb in vorige auto's zo'n dak gehad en dat is me altijd erg goed bevallen, maar ik ben bang, dat het er in de Octavia niet uit ziet (door de verlaging in het midden van de hemel).

Erikje

Actief lid
de o2's die ik heb gezien met een schuifdak af-fabriek zien er van binnen perfect uit, in harmonie met de verlaagde hemel.

higgy

Forumguru
En hebben dus denk ik een aangepaste binnenhemel? Dan zou je gelijk je antwoord hebben Hans1: indien dak achteraf dan ook nieuwe binnenhemel.

Blacky

Forumguru
Heb in mijn vorige auto ook een schuifdak af fabriek gehad met een verlaagde binnenhemel. Heb toen navraag gedaan bij webasto wat het ging kosten. Tussen de 2800 en 3000 euro. Je bent hem wel een week kwijt. Komt er dan net zo uit tezien als af fabriek. Het werk zit hem vooral omzetten van de dakrand(word een vels rand) en het opnieuw spuiten van het dak en een verlaagde binnenhemel. De brillenkoker vervalt. Verder mooi electrisch bediend. Ik zie er toch maar van af.

DJNeO

Actief lid
misschien kan ik mijn vriendin even charteren om navraag te doen gezien het feit dat ze bij Webasto zelf werkt /forum/images/graemlins/smile.gif

Ericpeeke

Actief lid
Ik heb een af-fabriek schuifdak, en dat ziet er perfect uit. Door het lagere dak heb je wel een paar centimeter minder hoofdruimte, maar als je geen 2.20 meter bent is het geen probleem. Op de Duitse website van Skoda kun je een 360 graden foto van de binnenkant van de Octiavia met schuifdak zien (onder 'Showroom').

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Ericpeeke</font><hr />

Ik heb een af-fabriek schuifdak, en dat ziet er perfect uit. Door het lagere dak heb je wel een paar centimeter minder hoofdruimte, maar als je geen 2.20 meter bent is het geen probleem.

[/ QUOTE ]

Ehh ik ben 2.10 meter maar heb toch geen schuifdak genomen. Zat ik met me kop tegen het dak aan.

Okki

Donateur
Ben 2.01 mtr, heb proef gereden met een O2 elegance met schuifdak....had zeker nog 5 cm. hoofdruimte over!

Okki

Donateur
Oh?

Misschien moet ik het nog eens proberen met het dak dicht /forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif

RSTDI

Actief lid
Ik zij de Gek, voor mijn nu de 2de O2 met fabrieksdak en het bevalt prima. Bij mijn touran was het dak stiller als het compleet open geschoven was.
prima optie met airco!!!

ad5000

Actief lid
Had graag het schuifdak gehad, alleen kan dit niet in combinatie met de BE
icon_smile_dead.gif

Via de dealer geïnformeerd over een Webasto dak, maar deze is alleen leverbaar als Hollandia 300. Niets te nadele van dat dak, maar dat ziet er op zo'n auto uit als de bekende vlag op de modderschuit
722.gif

Dan komt nog de prijs die men daarvoor durft te vragen... ik kan me niet ander voorstellen dat ze voor dit bedrag inderdaad de gehele hemel vervangen. Kost dit dak via de automaterialen handel rond de 300 en 400 euro, vraagt men bij Skoda voor de O2 gewoon 1069,- euro
regels.gif

Dus tip van Ad... als je een schuifdak wilt, neem geen BE en bestel dat veel mooier fabrieksdak.

Bovenaan Onderaan