Schurend geluid, linksvoor (?) Octavia 2006

Flem_nl

Forumguru
Forummers,

Sinds kort bij een bocht naar rechts een schurend/schrapend geluid. Lijkt van linksvoor te komen. Alsof er iets aanloopt. Doet zich alleen voor bij een bocht naar rechts, en alleen bij een wat hogere snelheid, wanneer de auto iets gaat hangen. Met de auto naar de garage geweest, proefrit gemaakt met de monteur en op zijn advies links en rechts de wiellagers vervangen. Helaas heeft dit niet geholpen. Probleem is er nog steeds. Nu komt de monteur met allerlei wilde (en dure) theorieën, maar ik heb er geen vertrouwen meer in. Weet iemand hier misschien wat dit nu toch kan zijn???

Alvast bedankt voor de moeite!
Niet het antwoord wat je wilt. Maar je kan beter zoeken in het Octavia I forum. Dus is voor de Octavia 3!!!!

Joske

Forumguru
2006 is zobiezo een O2 PFL
O1 is maar geproduceerd tot in 2004

enneuh, nu nog een oplossing vinden voor de TS? ;)

bijvoorbeeld: de metalen schijf die achter de remschijf zit? Heb je die al eens gecontroleerd?
Hangt de modderkuip van het linkervoorwiel nog wel goed vast?

Kan je het geluid ook opwekken als je niet rijdt? Dus auto 1 kant omhoog en eens bewegen met wiel? Wel contact opzetten, anders zit je stuurslot op ;). Normaal kan je dan direct er uit halen of het de lager is of niet.

Zijn de remmen abnormaal warm na een ritje? Misschien loopt 1 kant de remblok wel aan..

Joske

Forumguru
Bedankt voor de antwoorden,
Ik zal mijn Topic verplaatsen naar O2
...

dat zal je toch aan een mod moeten vragen hoor ;), ik zie dat je reeds een nieuw topic aangemaakt hebt in het daarvoor voorziene deel. Dit is weinig zinvol, aangezien je dan de bovenstaande antwoorden "verliest". Ik zal even je topic "melden" aan een mod met de vraag dit te verplaatsen naar het O2 gedeelte ;)

Bovenaan Onderaan