Schurend geluid

delta

Actief lid
Forummers,
Sinds vanmorgen bij een lange doordraaiende bocht naar links een schurend/schrapend geluid (komt van rechtsvoor) beetje alsof er iets aanloopt (geen continu geluid maar meer schraap...schraap..schraap).
Doet zich alleen voor bij een lange bocht naar links die je met pittige snelheid neemd, waneer de auto iets gaat hangen (dus pas halverwege de bocht) komt is het geluid te horen.
Op bv een rotonde hoor je niets en bij rechtuit neemd het geluid weer af totdat het niet meer hoorbaar is.
Wat kan dit nu toch zijn???

delta

Actief lid
Tja het klinkt wel iets erger moet ik zeggen zo van hier gaat iets stuk...wel iets van een lager idd of iets.

Ronnie

Forumguru
Remschijf tegen de ankerplaat, of ergens een kiezeltje tussen.........(remklauw, ankerplaat)

Ronnie

Forumguru
Wiellagers beginnen eerst te brommen voordat er eventueel speling op komt.
Als het uit elkaar gebroken zou zijn had hij het al wel gemerkt.........

delta

Actief lid
De klacht is opgelost, toch het wiellager wat vervangen diende te worden.
Meteen ook mijn 2 voorste schijven mee vervagen ivm trillen bij afremmen, mij is wel opgevallen dat dit ook van ivloed is op het trillen in het stuur.
Maw ik had niet eens zoveel trillingen tijdens remmen maar toch waren deze trillingen al voelbaar in het stuur miss iet om over na te denken voordat je gaat ballanceren.

Bovenaan Onderaan