Scooper
Lid
Scooper? Een typische eindgebruiker. Aan de tweede auto wil ik zelf nog wel eens wat doen, en kleine dingen die stuk zijn aan het primaire vervoersmiddel uiteraard ook, maar in principe moet "de auto" het gewoon altijd doen zonder ernaar om te hoeven kijken. Bijna 40.000 km per jaar, voor woonwerk-verkeer, zakelijke bezoeken, en in de weekends sport en familie door het hele land. Ik ben niet zo onder de indruk van wat er op de neus staat. Gelukkig maar, want een belangrijke bepaler voor de keuze van auto is de bovengemiddelde lengte van het gezin. Daarmee vallen heel wat deftige logo's af. Regelmatig hebben collega's me, een beetje smalend, uitgenodigd om toch eens in hun fraaie bolide plaats te nemen. "Die is echt ruim hoor". Het liep vaak uit op stiltes. Als het voorin al lukte, dan bleef er op de achterbank niks over. Toegegeven, het zag er wat vreemd uit, een Peugeot Partner in het rijtje tussen de blauw-witte cirkeltjes.
Na 17 jaar Peugeot (205, 3x309, 2xPartner) in 2010 overgestapt op Skoda met een nieuwe Superb II Greenline. Een ideale auto voor ons. Ruim, rustig, zuinig. En wat mij betreft prima in het rijtje passend waar de directie parkeert. In 150.000 km op één kapotte gloeibougie na geen kosten buiten het geplande reguliere onderhoud. Zeer recent een kapotte achteruitrijlamp die meer blijkt dan een doorgebrande lamp. That's it.
De Superb rijd ik privé, maar binnenkort de stap naar een auto op naam van de zaak. Dat leek eerst een Volvo V60 Plug-in Hybrid te worden, maar wat is dat ding klein zeg. Ik pas er zelf met m'n twee meter één net in, en dan heb ik de V60 tot een driezitter gereduceerd. Eigenlijk goed, want van vier passagiers zou je de bagage ook niet mee kunnen nemen. Daarna een proefrit in de plug-in Outlander (ook 7%). Veel ruimer, maar op alle punten een stap terug t.o.v. de Superb. Die sowieso nog helemaal niet aan vervanging toe is, dus gevoelsmatig geen goed besluit. Aan het slot van dit liedje een rationele beslissing; de Superb wordt vervangen door een Octavia III greenline.
Langzaamaan begin ik toch echt Skoda-fan te worden. Geen spijt van de overstap. Het zou zomaar kunnen dat ook dit weer een relatie voor 15 jaar plus wordt...
Na 17 jaar Peugeot (205, 3x309, 2xPartner) in 2010 overgestapt op Skoda met een nieuwe Superb II Greenline. Een ideale auto voor ons. Ruim, rustig, zuinig. En wat mij betreft prima in het rijtje passend waar de directie parkeert. In 150.000 km op één kapotte gloeibougie na geen kosten buiten het geplande reguliere onderhoud. Zeer recent een kapotte achteruitrijlamp die meer blijkt dan een doorgebrande lamp. That's it.
De Superb rijd ik privé, maar binnenkort de stap naar een auto op naam van de zaak. Dat leek eerst een Volvo V60 Plug-in Hybrid te worden, maar wat is dat ding klein zeg. Ik pas er zelf met m'n twee meter één net in, en dan heb ik de V60 tot een driezitter gereduceerd. Eigenlijk goed, want van vier passagiers zou je de bagage ook niet mee kunnen nemen. Daarna een proefrit in de plug-in Outlander (ook 7%). Veel ruimer, maar op alle punten een stap terug t.o.v. de Superb. Die sowieso nog helemaal niet aan vervanging toe is, dus gevoelsmatig geen goed besluit. Aan het slot van dit liedje een rationele beslissing; de Superb wordt vervangen door een Octavia III greenline.
Langzaamaan begin ik toch echt Skoda-fan te worden. Geen spijt van de overstap. Het zou zomaar kunnen dat ook dit weer een relatie voor 15 jaar plus wordt...