SD kaart 32 GB, leest niet alle muziek

ddddvvvv

Nieuw lid
Goedenavond, nieuw hier, zal even kort de wagen opsommen waar ik van mijn werkgever in rond mag rijden.
Superb 3 combi, 1.6 Tdi handbak, Ambition Business, Business Grey, Amundsen, verder weinig toeters en bellen, maar genoeg naar mijn smaak. :-)

Ik heb een 32 GB SD-kaartje aangeschaft, en volgezet met mijn mp3 verzameling. Nu komt het gekke. Zowel in het linker als het rechter SD slot leest het systeem alleen de muziek die begint met de letters A en B, evenals wat muziek die begint met een nummer of een leesteken, en een aantal liedjes die beginnen met de letter R. Op de PC is alles netjes zichtbaar, het lijkt wel of het SD-slot maar een beperkte kaartgrootte aankan en de rest gewoon niet laat zien.

Iemand een idee?

servies

Forumguru
Hoe heb je de muziek er op gezet... Op mijn de kaartje van 128GB staan ongeveer 17000 tracks en ik zie ze allemaal. De indeling is dan wel /artiest/album/...

Laatst bewerkt:

ddddvvvv

Nieuw lid
Het zijn allemaal losse tracks, niet verdeeld over mappen. Maakt dat uit? De weergave van /artiest/album kun je kiezen bij hoe hij leest toch? Of database weergave, of mapweergave.

ddddvvvv

Nieuw lid
Zou kunnen, het zullen er ruwweg zo'n 7000 zijn, waarvan hij er naar schatting een stuk of 1200 laat zien. Maar als ik hierboven bij servies lees dat hij er 17000 op heeft staan...

ddddvvvv

Nieuw lid
Ik zou eens kunnen proberen om er heel simpel wat mappen boven te hangen per letter, eens kijken wat ie dan doet.
Dat ga ik proberen, dank voor de input tot nog toe. Als er iemand nog meer goede ideeen heeft, ik hoor het graag!

s_janssen

Actief lid
Er is een maximum aantal items dat in de 'root' mag staan. Ik weet het aantal niet precies, maar het is niet hoog. Als je alles in een paar mapjes verdeelt (zijn zelfs tooltjes voor) dan gaat het wel goed.

ddddvvvv

Nieuw lid
Ok, tip van s_janssen heeft geholpen. Heb voor alle beginletters een Mapje gemaakt, en daar overal de juiste tracks ingezet. Ik speel toch altijd een complete shuffle van de hele SDkaart, dus dat maakt niet uit. En het werkt, dank!

Frenkie

Forumguru
Ik ben al vaker tegen dit probleem aangelopen. Ik vind het persoonlijk ook fijn als ik alles bij me heb, maar in de praktijk lopen we tegen beperkingen aan. Als ik me niet vergis mag je maximaal 1000 folders/files hebben per "folder". Ik heb zelf de indeling artiest\album, dus maar een x aantal nummers per folder (nooit meer dan pakweg 40). Maar zelfs hierbij loop ik tegen het probleem aan dat het systeem aangaf de files boven het maximale aantal van 10000 niet meer weer te geven. Ondertussen staat het meeste van mijn muziek verdeeld over 2 64 GB kaartjes, en zo omzeil ik de problemen. Zou toch fijn zijn als in de volgende auto (over anderhalf/twee jaar) dit wel "gewoon" zou werken.

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Mijn hele collectie op een 128GB SD-kaartje gezet en mijn systeem zegt ook dat ie niet alle titels gelezen heeft.
Hier lees ik over verschillende aantallen en beperkingen. Heeft iemand enig idee waar ik de precieze specs kan achterhalen?

Dank je!

AndreM

Forumguru
Google? :koffie:

@TonSmulders wij helpen je graag wanneer je even de moeite neemt om je voor te stellen, dat wordt hier zeer op prijs gesteld.
Je kan het vinden in de Topic Meet & Greet.
Vertel dan ook welke auto, bouwjaar en navi je hebt, dat beantwoord je vraag gemakkelijker. :thumbsup:

Laatst bewerkt:

AndreM

Forumguru
Ton,

Als het goed is staan de specs in de handleiding van je navi.
Ik heb vaker zit soort vragen voorbij zien komen en wanneer je b.v. alle muziek per artiest in mappen zet kan je wel alles lezen.
Zelf heb ik alle muziek in een mappenstructuur en is alles leesbaar.
Het enige verschil is dat ik een Amundsen heb van 2014 en jij een Columbus van 2017. Dus er kunnen wel wat verschillen in zitten qua SD card grote.

Helaas, ik heb de handleiding gedownload en bestudeerd. Er staat een hoop in over welke formaten allemaal gelezen kunnen worden maar niets over hoeveel bestanden in 1 map mogen staan.
Ik heb in de root 27 mappen staan: A t/m Z en 1 mapje 'Afspeellijsten'. In de achterliggende mappen de verschillende artiesten met daar achter weer de albums...

Ik heb nu alle minder populaire artiesten en albums gewist. Morgen maar eens kijken of het nu beter gaat ;)

AndreM

Forumguru
Ton,

Ik denk dat de fout zit in jou mappenstructuur.
Je heb 27 mappen in de root staan, met daarachter weer submappen, en dat is het probleem.

Je moet namelijk alle mappen in de root zetten met daarin de artiesten en geen submapppen.

Hmm... Dan zal ik een ander systeem moeten bedenken met verschillende kaartjes of zo... Ik heb nu zo'n 90GB aan muziek op 1 kaartje staan met ruim 2000 mappen daar weer achter... :nailbiting:
Met 2000 mappen in de root wordt het erg lastig selecteren.

Terug naar de cassettebandjes?

Japanese Power

Donateur
Nee joh, geen cassettebandjes. Ik gebruik al jaren Spotify gezin. Iedereen z'n eigen muziek, gestreamed of gedownload via Spotify. Ben nog geen artiest tegengekomen die ik mis en heb altijd de nieuwste releases.

Bovenaan Onderaan