SD Kaart in O3 MY2017 Columbus

bonyuri

Actief lid
Ik rijd sinds deze week in een nieuwe MY2017 O3.
Nu heb ik hiervoor ook een O3 gehad, en wat me opviel was dat in mijn nieuwe auto er een SD kaart in de Columbus zat voor navigatie.
De dealer gaf aan dat dit nodig was (?), maar uiteraard werkt de navi ook zonder deze SD kaart.
Volgens mij is dit (per ongeluk) een Amunsden SD kaart, heeft iemand een idee hoe ik dit kan controleren?

Zijn er meer mensen met een MY2017 O3 met Columbus die ook deze SD kaart hebben?

Brains75

Actief lid
Ik heb desbetreffende uitvoering, maar heb geen sd erbij gekregen. Alle data staat op de 64Gb harde schijf vd Columbus!

bonyuri

Actief lid
Blijkbaar lag het hoesje van de SD kaart in mijn dashboard kastje. Hierop staat duidelijk vermeld dat deze voor een MIB (Amundsen) is.
Denk dat het dus een misverstand is en dat ik nu een extra SD kaart heb :D

Rallye

Forumguru
Wel een speciale SD-kaart, want hij zal niet geactiveerd zijn (want hij zit niet in een Amundsen). Je zou hem kunnen aanbieden op het forum.

Bakkertje

Forumguru
@bonyuri de Amundsen en Columbus zijn beide MIB toestellen. De kaart van de Columbus is zo'n 22GB vs 14GB voor de Amundsen. Als het een 32GB kaartje is, is het waarschijnlijk gewoon de kaart waarmee jouw toestel geupdate is.

edero

Forumguru
@Bakkertje Betekend dat dat hij dat kaartje ook weer nodig heeft om te updaten :pieker: Dat is misschien wel handig om te weten voordat hij in de Bazaar beland ;)

bonyuri

Actief lid
SD kaart is inderdaad 16Gb, en ik heb hem even vergeleken met de laatste Columbus update en er staan volledig andere bestanden op.
Lijkt me dus een misverstand van de dealer :)

Rallye

Forumguru
Even voor (mijn) duidelijkheid: voor de Amundsen heb je een gewaarmerkt SD-kaartje nodig en voor de Columbus niet, toch? Of heeft TS een gewaarmerkt kaartje voor de Amundsen terwijl hij er één voor de Columbus had moeten hebben?

bonyuri

Actief lid
Ik heb een O3 Style Business, dus met een Columbus. Hiervoor krijg je (voor zo ver ik weet) geen SD kaart, omdat dat ding een ingebouwde 64Gb HDD heeft.

Bij de Amundsen zit naar mijn weten een SD kaart, die ook continu in de unit moet blijven zitten om te kunnen navigeren.

Nu heb ik dus (per ongeluk) een officiele Amundsen SD kaart bij mijn Columbum geleverd gekregen, inclusief het doosje :)

Bakkertje

Forumguru
Ja als het een 16GB kaart is dan hoort ie niet in jouw Columbus. De Columbus laat zich wel updaten via een SD kaart en leest inderdad de gegevens op de ingebouwde HDD.
Bij de Amundsen moet de kaart blijven zitten..

@Rallye volgens mij werkt in de MIB amundsen elk willekeurig SD kaartje en hoef je niet perse die van Skoda te gebruiken. In tegenstelling tot het voorgaande model inderdaad..

Rallye

Forumguru
@Bakkertje : we raken wat off topic, maar voor de kaarten moet je (ook bij kaartupdates) bij de Amundsen het officiële SD-kaartje gebruiken. Voor updates van het systeem kun je elk willekeurige kaartje gebruiken.

Om toch weer on topic te gaan: waarschijnlijk staan de kaarten af-fabriek op de HD van de Columbus en zit daar de check of er iets niet-officieels wordt gedaan. Bij de Amundsen staan de kaarten alleen op de SD en niet op het systeem zelf. Dus zit de check op de SD-kaart.....

Skoda79

Senior Member
Als we dan toch off-topic bezig zijn.
Ik heb uit mijn total-loss verklaarde Octavia de navigatie SD kaart meegenomen, toen ik deze moest komen leeghalen. Daarin zat een Amundsen navigatie en daar is de kaart dus ook voor. Deze kaart is nu over, kan een ander hiermee zijn Amundsen systeem updaten of is dit sd-kaartje enkel bruikbaar icm het systeem waar deze ooit bij geleverd was?

In mijn nieuwe Octavia zit een Columbus systeem, ik heb er zelf dus niks meer aan.

Bovenaan Onderaan