SD-kaart

Hallo allemaal, nog een vraagje over onze nieuwe Karoq. Ik lees op het forum over twee SD-slots. Eén waarin de SD-kaart met daarop de navigatiekaarten staan en één slot dat vrij is voor b.v. muziekfiles.
Ik kan helemaal nergens in onze Karoq SD-slots vinden van het Amundsen-systeem. In het handschoenenkastje zit een afdekplaat met twee gleufjes die géén SD-kaart (kunnen) bevatten, zelfs geen micro-uitvoering. Ik denk dat die alleen maar zijn voor het verwijderen van het plaatje - heb ik nog niet durven doen. Het plaatje is zo te zien en voelen geen klepje en lijkt echt vast te zitten.
Verder zitten er in de console twee USB-C poorten. In één daarvan heb ik een USB-C stick gestopt met muziek-files die keurig herkend wordt.
Maar een SD-kaart met navigatiefiles ...... ???

Achtergrond van de vraag is natuurlijk het t.z.t. updaten van die navi-files. Dat lijkt me handiger via de PC te gaan dan een eeuwigdurende download vanuit de auto.

Wie weet waar de SD-kaarten verstopt zitten ..... als die er überhaupt wel zijn in deze auto ...

Groet, Dirk

IMG_1950.jpg

hemi24

Forumguru
Met de komst van het MIB3 systeem, zo’n ruime 2 jaar terug is de unit met de SD-sloten verdwenen.

• Leuk
Waarderingen: Tees
Dank voor je reactie. Het "toverwoord" is hier inderdaad MIB3. Want als ik dáár op zoek, dan komen plotseling de handleidingen voor de update via een USB-stick wél naar voren. Update zal vooralsnog niet nodig zijn, maar wel handig om nu te weten hoe het t.z.t. moet.

Groet, Dirk

Okki

Donateur
Als het niet over the air gaat, kan het inderdaad vian de USB.

Over the air werkt overigens bij mij goed. Nieuwe oprit A15 vanaf N3 richting Rotterdam deed het bij ophalen van de auto niet goed, maar na een dag wel. Lijkt dus ook vaker kleine updates te geven.

Dank allemaal. Het is me duidelijk. Ik probeer het gewoon over een tijdje eens "over the air" en eens kijken wat er gebeurt.

Bovenaan Onderaan