PizzaPieter
Forumguru
Wilde vanavond ff snel ergens heen, deed de auto het niet.... Motor startte niet en 1 sec na pogingen begonnen alle lampjes te knipperen en waren boel relais te horen.
Kut, accu leeg. Hoe dan?
Ben er afgelopen week mee naar Almere geweest en mijn vrouw gisteren naar Utrecht, geen centje pijn.
Dus voltmeter erbij.
11 nogwat onbelast
Terug naar 5 bij startpoging.
Enniehoe, auto schoonpa ernaast, startkabels eraan en hoppa. Deed t weer.
Laadspanning 13 of 14.4, weet niet meer.
Minuutje of 5 laten draaien, motor af, motor aan en starten. Ietsie minder makkelijk dan normaal, maar hij startte.
Onder de motorkap leek een minuutje later nog vanalles te tikken (geen hete katalysator), alsof er vanallerhande electrische dingen schakelden
Schoonpa denkt dat accu overleden is. Maand of 2 terug nog accutest gedaan bij @brepus13 en toen was alles picobello in orde.
Geen binnenverlichting aan, geen deuren die op kier stonden.
Kan een accu er zomaar mee uitscheiden?
Als ik op zoek ga naar een andere, moet dat dan exact dezelfde zijn? Of mag hij meer koudstart A hebben, of een hogere Ah?
Hieronder een foto van degene die er nu in zit.
Ps: startstop is uitgeschakeld.
Kut, accu leeg. Hoe dan?
Ben er afgelopen week mee naar Almere geweest en mijn vrouw gisteren naar Utrecht, geen centje pijn.
Dus voltmeter erbij.
11 nogwat onbelast
Terug naar 5 bij startpoging.
Enniehoe, auto schoonpa ernaast, startkabels eraan en hoppa. Deed t weer.
Laadspanning 13 of 14.4, weet niet meer.
Minuutje of 5 laten draaien, motor af, motor aan en starten. Ietsie minder makkelijk dan normaal, maar hij startte.
Onder de motorkap leek een minuutje later nog vanalles te tikken (geen hete katalysator), alsof er vanallerhande electrische dingen schakelden
Schoonpa denkt dat accu overleden is. Maand of 2 terug nog accutest gedaan bij @brepus13 en toen was alles picobello in orde.
Geen binnenverlichting aan, geen deuren die op kier stonden.
Kan een accu er zomaar mee uitscheiden?
Als ik op zoek ga naar een andere, moet dat dan exact dezelfde zijn? Of mag hij meer koudstart A hebben, of een hogere Ah?
Hieronder een foto van degene die er nu in zit.
Ps: startstop is uitgeschakeld.