Seat Leon -> Skoda Superb

JoKing

Lid
Hoi allemaal,

Op dit moment rijd ik een Seat Leon 1.9 TDI Sport-Up van 2006 en mag per 1 januari weer een nieuwe leaseauto uitzoeken. Mijn interesse gaat uit naar een Skoda Superb vandaar dat ik mij hier heb aangemeld.
Afgelopen vrijdag heb ik al 2 uurtjes mogen rijden in Superb 2.0 TDI Elegance met DSG bak. Dit is erg goed bevallen, vooral de ruimte en het comfort wat ik nu mis in de Leon (helemaal nu ik een kleintje heb). De DSG bak maakt het helemaal compleet, nooit meer die koppeling intrappen en dat is in de file wel erg relaxed.
Mijn voorkeur gaat uit naar een Ambition Business Line, die heeft alle opties die ik graag wil hebben. Alleen twijfel ik over de DSG bak, de cataloguswaarde gaat hierdoor wel richting de 40k en dat tikt elke maand wel aan. Misschien wacht ik ook wel op de Octavia facelift.

Voor de rest ben ik ook actief op het Seat-Online forum en ben ik in het bezit van VAG-COM met een originele CAN-BUS kabel. Heb hiermee al heel wat Leons voorzien van de Leaving Home en andere opties.
Ik lees dus ook met veel interesse alle topics die over VAG-COM zaken gaan.

Groet,
Johan

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit :aangenaam: gezellige forum. Zoals je waarschijnlijk al gelezen hebben vele interesse in de VAG-COM om een hoop zaken te veranderen op de Skoda's. Weet jij wat mogelijk is bij een FII?

JoKing

Lid
Thanks, ik ben vooral bekend met auto's op basis van de Golf IV, dus de Leon, Octavia, etc. Weet dus niet zo uit mijn hoofd wat er allemaal mogelijk is met een FII.

Welkom op dit :aangenaam: gezellige forum. Zoals je waarschijnlijk al gelezen hebben vele interesse in de VAG-COM om een hoop zaken te veranderen op de Skoda's. Weet jij wat mogelijk is bij een FII?

SkodaMan

Actief lid
...Mijn voorkeur gaat uit naar een Ambition Business Line, die heeft alle opties die ik graag wil hebben. Alleen twijfel ik over de DSG bak, de cataloguswaarde gaat hierdoor wel richting de 40k en dat tikt elke maand wel aan...

Welkom JoKing.
Waarom een Diesel? De 1.8TSI met 7-bak DSG rijdt minstens zo goed en kost € 3000 minder.

breef

Lid
Nog een IT consultant :grin:

Welkom, ik heb om financiële redenen niet voor een DSG gekozen maar voor 170PK, ik ben het schakelen wel gewend en ik sta amper in de file... ( hopen dat dat nog even zo blijft hier in het verre oosten ) :473:

elcocheSKODA

Actief lid
Hey Johan,

Welkom op Skodaforum.nl, ben zelf ook actief op SEAT-Online (elcocheSEAT).
Ik wens je veel succes met het maken van jouw keuze.
De nieuwe Superb is echt SUPER, veel waar voor het geld.

S

superbII

Dat is nog eens een vooruitgang.... Ik maak precies dezelfde sprong haha :)

Alleen je kan in Januari bestellen?? Voor zover ik weet loop de BL aanbieding maar tot 31 december!

Ik kan officieel ook pas 1 Jan mijn superb bestellen, maar op verzoek laatste week van Dec ivm de aanbieding BL van Skoda ;)

Maar... mischien dat ik er naast zit, iemand???

JoKing

Lid
Nog een IT consultant :grin:

Welkom, ik heb om financiële redenen niet voor een DSG gekozen maar voor 170PK, ik ben het schakelen wel gewend en ik sta amper in de file... ( hopen dat dat nog even zo blijft hier in het verre oosten ) :473:
Ik moet elke dag richting Amsterdam en sta dus wel veel in de file en dan heb ik niet veel aan 170 pk en des te meer aan een DSG bak.

Hey Johan,

Welkom op Skodaforum.nl, ben zelf ook actief op SEAT-Online (elcocheSEAT).
Ik wens je veel succes met het maken van jouw keuze.
De nieuwe Superb is echt SUPER, veel waar voor het geld.
Thanks, Superb is idd veel auto voor relatief weinig geld, maar moet toch ff nadenken over 100 Euro meer bijtelling.

Alleen je kan in Januari bestellen?? Voor zover ik weet loop de BL aanbieding maar tot 31 december!

Ik kan officieel ook pas 1 Jan mijn superb bestellen, maar op verzoek laatste week van Dec ivm de aanbieding BL van Skoda ;)

Ik heb dit afgelopen vrijdag gevraagd bij de dealer in Hoogland en volgens hun liep de Business Line gewoon door volgend jaar...

breef

Lid

De verwachting is dat er een ander Business pakket komt in het nieuwe jaar, mede door de introductie in jan 2009 van het Amundsen navigatie systeem ( de RNS310 bij VW)

Men verwacht een business pakket met het Amundsen systeem erin omdat er toch ook echt wel een navi thuishoort in een business pakket.

cvegreen

Forumguru
Leuk dat er toch overgelopen wordt van het sportieve broertje Seat naar skoda. Als je vaak in de file staat , zal die DSG wel een must have zijn , veel meer dan een hoop pk's denk ik .

Bovenaan Onderaan