MarcoO2
Forumguru
Zoals jullie weten, heb ik een een Seat Leon ST 1.4TSI DSG-7 Style Connect besteld. Vandaag kon ik 'm ophalen. Toen ik in Dordrecht binnen liep, keek ik nog even heel gek: er stond daar geen auto klaar om af te leveren. Sterker, mijn auto was daar niet bekend... bleek dat hij in de vestiging in Oud Beijerland stond. Communicatiefoutje van de leasemaatschappij.
In Oud Beijerland stond de auto gelukkig wél gewoon op me te wachten. De aflevering door Ames was keurig, de verkoper had alle tijd en liet alles netjes zien. Dat heb ik wel eens anders meegemaakt.
De auto zit lekker in z'n spulletjes, want naast de toch al prima uitrusting van deze versie heb ik nog het Business Plus pakket, het Sound pakket en het Executive pakket erbij genomen. Dat levert de volgende opties op:
· Media System Navi Plus met 6,5 inch touchscreen met hoge resolutie (800x600) en 3D navigatie, SMS functie en 10GB harde schijf, inclusief 3 jaar gratis kaart updates voor Europa, Bluetooth telefoon en audio-streaming, spraaksturing, CD/DVD-speler, 2 SD-kaartlezers, USB-aansluiting, Aux-in-aansluiting, iPod-aansluiting, DAB+ radio
· kleurendisplay in instrumentarium
· regensensor
· lichtsensor
· climatronic
· cruise control
· automatisch dimmende binnenspiegel
· parkeersensoren vóór en achter met Optical Parking System en achteruitrijcamera,
· donker getinte ruiten achter
· Full-LED koplampen met LED dagrijverlichting
· LED verlichting in achterlichten
· Upgrade Sound met subwoofer in kofferbak en extra centerspeaker in dashboard
· Alarmsysteem
· Reservewiel
· Panoramisch schuif/kanteldak
· Sportstoelen vóór
· Volledig alcantara/leder interieur
· Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
· lendesteunverstelling beide stoelen
· elektrisch inklapbare spiegels
· rechterbuitenspiegel met parkeerstand
· LED-interieurverlichting
De eerste 125 km heb ik alweer achter de rug. En die bevielen me prima! De electrisch verstelbare alcantara stoelen zitten héérlijk, en dankzij de ook in hoogte verstelbare lendensteun kan ik mijn rug (een zwakke plek) prima steunen. De wegligging is prima, al heb ik vrijwel alleen nog maar snelweg en provinciale wegen gereden, zodat dat nog niet zoveel zegt. In doordraaiers lag mijn Octavia (met sportonderstel) strakker op de weg, maar op slechter asfalt was die onrustiger. Ik gok dat ik af en toe mijn sportonderstel zal missen, maar vervolgens het grootste deel van de tijd ga genieten van het toegenomen comfort. Waar ik ook even aan moest wennen, was het zicht. De spiegels zijn kleiner, en het zicht door de achterruit is ook wat minder.
Het interieur wordt ik blij van. Mooi strak, echt een stap mooier dan mijn Octavia. En had ik al gezegd dat het geluid dankzij het Sound System (met subwoofer in de kofferbak, mijn wilde jaren komen terug ) subliem is?
Genoeg gepraat, nu eerst een paar plaatjes! Dankzij het grauwe en zeiknatte weer ben ik niet verder gekomen dan een paar snapshots, de rest volgt nog wel eens
Hier kan ik het wel even uithouden:
5A by marcoeoscanon, on Flickr
Welterusten!
6A by marcoeoscanon, on Flickr
Lekker licht dankzij het panoramadak:
7A by marcoeoscanon, on Flickr
Het interieur:
9A by marcoeoscanon, on Flickr
De kont:
12A by marcoeoscanon, on Flickr
Niet z'n spannendste kant:
13A by marcoeoscanon, on Flickr
The front:
15A by marcoeoscanon, on Flickr
HeLP!!
16A by marcoeoscanon, on Flickr
In Oud Beijerland stond de auto gelukkig wél gewoon op me te wachten. De aflevering door Ames was keurig, de verkoper had alle tijd en liet alles netjes zien. Dat heb ik wel eens anders meegemaakt.
De auto zit lekker in z'n spulletjes, want naast de toch al prima uitrusting van deze versie heb ik nog het Business Plus pakket, het Sound pakket en het Executive pakket erbij genomen. Dat levert de volgende opties op:
· Media System Navi Plus met 6,5 inch touchscreen met hoge resolutie (800x600) en 3D navigatie, SMS functie en 10GB harde schijf, inclusief 3 jaar gratis kaart updates voor Europa, Bluetooth telefoon en audio-streaming, spraaksturing, CD/DVD-speler, 2 SD-kaartlezers, USB-aansluiting, Aux-in-aansluiting, iPod-aansluiting, DAB+ radio
· kleurendisplay in instrumentarium
· regensensor
· lichtsensor
· climatronic
· cruise control
· parkeersensoren vóór en achter met Optical Parking System en achteruitrijcamera,
· donker getinte ruiten achter
· Full-LED koplampen met LED dagrijverlichting
· LED verlichting in achterlichten
· Upgrade Sound met subwoofer in kofferbak en extra centerspeaker in dashboard
· Alarmsysteem
· Reservewiel
· Panoramisch schuif/kanteldak
· Sportstoelen vóór
· Volledig alcantara/leder interieur
· Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
· lendesteunverstelling beide stoelen
· elektrisch inklapbare spiegels
· rechterbuitenspiegel met parkeerstand
· LED-interieurverlichting
De eerste 125 km heb ik alweer achter de rug. En die bevielen me prima! De electrisch verstelbare alcantara stoelen zitten héérlijk, en dankzij de ook in hoogte verstelbare lendensteun kan ik mijn rug (een zwakke plek) prima steunen. De wegligging is prima, al heb ik vrijwel alleen nog maar snelweg en provinciale wegen gereden, zodat dat nog niet zoveel zegt. In doordraaiers lag mijn Octavia (met sportonderstel) strakker op de weg, maar op slechter asfalt was die onrustiger. Ik gok dat ik af en toe mijn sportonderstel zal missen, maar vervolgens het grootste deel van de tijd ga genieten van het toegenomen comfort. Waar ik ook even aan moest wennen, was het zicht. De spiegels zijn kleiner, en het zicht door de achterruit is ook wat minder.
Het interieur wordt ik blij van. Mooi strak, echt een stap mooier dan mijn Octavia. En had ik al gezegd dat het geluid dankzij het Sound System (met subwoofer in de kofferbak, mijn wilde jaren komen terug ) subliem is?
Genoeg gepraat, nu eerst een paar plaatjes! Dankzij het grauwe en zeiknatte weer ben ik niet verder gekomen dan een paar snapshots, de rest volgt nog wel eens
Hier kan ik het wel even uithouden:
5A by marcoeoscanon, on Flickr
Welterusten!
6A by marcoeoscanon, on Flickr
Lekker licht dankzij het panoramadak:
7A by marcoeoscanon, on Flickr
Het interieur:
9A by marcoeoscanon, on Flickr
De kont:
12A by marcoeoscanon, on Flickr
Niet z'n spannendste kant:
13A by marcoeoscanon, on Flickr