Seat Mii ,De lelijkste van de 3 ??

Hetzer

Forumguru
Volkswagen presenteerde eerder al de Up. Skoda liet vorige week de Citigo zien.
En nu toont Seat dan de Mii.
Persoonlijk vind ik dit de lelijkste van de 3, ik ben ook bang dat deze Mii Seat niet gaat helpen met het halen van de gewenste verkoop aantallen.
De Mii is de Spaanse versie van de Up maar hij lijkt op het eerste gezicht ietsje meer op z'n Tsjechische neefje dan op z'n Duitse. Het is dus ook een compacte en zuinige stadsauto.
Seat Mii

En net als de Up en de Citigo is er een 1,0 liter driecilindermotor met naar keuze een vermogen van 60 pk of van 75 pk. De CO2-uitstoot komt in de ecomotive-versie uit op 97g/km. En die is goed voor een BPM- en wegenbelastingvrije status, ook na juli 2012. De 3,56 meter korte Mii wordt in 2012 als twee- en vierdeursvariant leverbaar.

jrffrq.jpg
3356per.jpg
33oqiqb.jpg
33ylsgg.jpg

Skodadude

Actief lid
Helemaal me je eens.
Met name de achterkant vind ik oerlelijk, maar smaken verschillen.
Ik vrees dat Skoda de hoogste verkoopcijfers van de 3 zal halen.

The bone collector

Senior Member
Mee eens, hoewel de VW een lelijke neus heeft. De MII geeft mij de indruk, dat hij in het gamma van Seat van enkele jaren terug past. Skoda is de mooiste van de drieling. Maar de achterklep vind ik eerlijk gezegd ook gewoon lelijk.

RefleCs

Forumguru
Dii mii is net een kia vinnum niet mooi. Ben benieuwd of ze nog problemen met nintendo gaan krijgen aangezien een Mii een Wii personage is :tongue:

The bone collector

Senior Member
Dii mii is net een kia vinnum niet mooi. Ben benieuwd of ze nog problemen met nintendo gaan krijgen aangezien een Mii een Wii personage is :tongue:

Zal wel overleg gepleegd zijn veronderstel ik. De naam is ook al niet schitterend, waarom blijven ze niet gewoon bij Spaanse steden?

van_der_P

Senior Member
Dat kun je van de Up ook zeggen. Fox die die opvolgt betekend Vos, en Lupo betekende Wolf.
Wat betekend Up dan ?

clapton

Senior Member
Volgens autoweek nr. 40 wel de leukste van de drie. Meer gadgets en strakker onderstel mogelijk. Skoda zal de meer behoudende weg volgen. maar het blijft Kwik, Kwek en Kwak.

Cordoba

Forumguru
VW heeft als enige afwijkende achterramen aan de zijkant. Veel mensen vinden de Up de mooiste, ik denk dat we door de getoonde kleuren op het verkeerde been gezet worden. Alledrie hebben ze maar deels beklede portieren en ook bij de A-stijl is nog de lakkleur zichtbaar aan de binnenkant. Ik denk dat je dit met een folie met de juiste print, een stuk fraaier kunt laten ogen, veel mensen zullen dan wel voor 'carbonlook' kiezen.

Het onderste deel van de bumper is bij de Seat ronduit lelijk, maar er moest nog een 3e variant bedacht worden, dit is bij de Skoda juist het mooist in evenwicht. De Skoda heeft dan wel weer een 'Daewoo' achtige grill.

ppaddo

Lid
Ik heb deze drieling op de voet gevolg omdat de Arosa van mijn vrouw toch een keertje vervangen moet worden. Om heel eerlijk te zijn vallen ze me alle drie ronduit tegen. De Skoda is van buiten het meest neutraal en het interieur het mooist, maar toch. De kleuren helpen ook niet echt bij het beoordelen. Zo zou ik ze alle drie wel eens in het zwart willen zien (nu alleen de Up zo gezien, maar dan met spuuglelijke velgen). Dan kan je ze pas echt goed vergelijken.

Ik denk echter dat ik maar ga kijken voor een jong gebruikte Ibiza of Fabia. Ben je net zo veel kwijt, maat heb je wel meer ruimte.

Fabia

† In Memoriam
Dat was ook mijn reden om niet te wachten op een Citigo. En ik wilde automaat en of er ooit eentje komt met automaat is ook maar de vraag.

Cordoba

Forumguru
@ppaddo: dan ben je eigenlijk voor het mooi net te laat (denk ik), een half jaar terug had Seat nog aanbiedingen voor de Ibiza van ik dacht rond de 8500 €, dat is ten opzichte van dit trio een klein verschil, maar ik denk wel een behoorlijk verschil in gebruiksgemak van de auto. (Ibiza is gewoon een stuk groter dan dit trio, net als de Fabia maar die is volgens mij nooit voor dergelijke prijzen verkocht).

ppaddo

Lid
Tsja, wat is te laat? Toen (en nu) heb ik de centjes daar niet voor beschikbaar en geld lenen voor een auto wil ik per definitie niet. Komt wel goed. Er komt altijd wel weer een nieuwe aanbieding of "buitenkansje". Dat is het mooie als je niet a la minute een andere auto nodig heb.

1 van deze drie zal het waarschijnlijk niet worden....

E

Ex-lid 2926

Als je niet gebonden wilt zijn aan een bepaald merk dan zijn er nog wel wat buitenkansjes. Met de komst van de nieuwe drieling van VW, Skoda en Seat zijn er straks vast aanbiedingen van de "oude" drieling Aygo, C1 en 107. En vergeet ook de Twingo niet. Die wordt ook in grote aantallen verkocht en de Renault dealer bij mij in de buurt stunt voortdurend met de prijzen van dit leuke karretje.
Of de Mii de lelijkste is van de drie? Ik verwacht dat de kopers van de Seat de auto in de wat vrolijker kleurtjes rood en geel kopen. De UP kopers zullen wel zilvergrijs of zwart nemen en de Citygo kopers blauw of groentinten.
Ik denk (vraag me niet waarom) dat de Mii koper ook iets jonger is dan de Up en Citygo koper en de auto wat vaker zal uitrusten met leuke accessoires en mooie wielen. En dan zou de Mii wel eens de sportiefste kunnen worden, de Citygo de stijlvolste en de Up als meest gedistingeerde variant.

Bovenaan Onderaan