Seat/Skoda Van der Velden Benthuizen

VEEJAY

Forumguru
Voor mijn turbogeluid probleem (zie ander draadje) had ik 2 dealers bezocht. De conclusie was van de strekking: "maak maar een keer een afspraak dan kijken we wel even".
ahum.gif

Nu was ik vrijdag op doorreis naar Den Haag en dacht om even een tussenstop te doen in Benthuizen omdat daar mijn dealer zit waar ik vaak met mijn Toledo langsging.

Wat gebeurde er: De directeur en de verkoper hebben naar mijn auto geluisterd. Vervolgens de garage in gereden (tussen alle Seats). Vervolgens een monteur die uitgebreid alles langsliep. Daarna werd een andere 2.0TDI erbij gehaald om te vergelijken.
xyxthumbs.gif
Daarna hebben ze 'iets' schoongemaakt, heb domweg niet gevraagd wat.

Het geluid is nu minder aanwezig, maar nog niet helemaal weg. Ik mag een keer langskomen voor een check en dan krijg ik gratis vervangend vervoer mee.

Men heeft mijn verwachtingen overtroffen daar!
cheer.gif
Ze zijn niet een echte Skodadealer, hebben geen cent aan mij verdiend en niets in rekening gebracht!
worshippy.gif

___JC___

Forumguru
Ik heb er al meerdere malen proefgereden in Leons en helaas nooit besteld. Ga mijn Octy daar binnenkort hopelijk laten verlagen. Zover ik kan beoordelen een dealer die service erg hoog op het lijstje heeft staan!

Toen dit nog een Skoda garage was (Van der Meer) heb ik hier in 2002 mijn Fabia 1.4 Mpi Combi gekocht.
Erg aardige mensen in de showroom. Behulpzaam, etc.
Erg slordige mensen in de werkplaats. Voor een aantal kleine zaken diverse malen terug gemoeten. Boutjes verloren en verkeerde boutjes terug geplaatst. Zag dat ze onderdelen op de vloer gooiden. Interieurdelen scheef, slordig gemonteerd. Radio telkens verkeerd aangesloten en gemonteerd. Etc, etc.
Toen dit bedrijf failliet ging, verbaasde me dat niet. Kan me niet voorstellen dat andere mensen wel tevreden waren over de werkplaats.
Over Seat Van der Velden Zoetermeer hoorde ik echter zeer goede berichten. Schijnen kundige mensen te zijn die veel weten van bijvoorbeeld motortuning.
Omdat de locatie (Benthuizen) voor mij destijds gunstig lag, tussen mijn woonplaats en mijn toenmalige werk, heb ik toen eens geinformeerd of ik mijn Skoda er nog steeds in onderhoud kon geven. Het antwoord was dat mijn 'vertrouwde Skoda monteurs' van (Skoda) Van der Meer door (Seat) Van der Velde waren overgenomen, dus dat dat geen enkel probleem was. Dat had ie nou niet moeten zeggen... Ik heb m'n auto toen in Voorschoten in onderhoud gegeven en tevens mijn nieuwe Skoda daar gekocht.
Ben eerst nog even in Delft wezen kijken waar Hoeke net naast Peugeot ook Skoda ging verkopen en onderhouden. Wederom erg aardig in de showroom. Dit keer super bot in de garage. Een keer werd me telefonisch gemeld dat ik later terug moest bellen toen ik een afspraak wilde maken omdat het effe niet uitkwam... En toen ik een keer ongevraagd langskwam om eens een blik in de garage te werpen werd me toegesnauwd 'wat kom je doen' terwijl er niet eens een balie of receptie is om je te melden... Wat ik er snel van zag, was de werkplaats (meer een soort schuur) onopgeruimd en hadden de monteurs een wat ongemotiveerde houding.
In Zoetermeer is de Skoda dealer erg klein, slechts twee bruggen in een erg krappe werkplaats. Bovendien vrijwel geen parkeerplaatsen. Monteur die ik daar zag was er een van .... Van der Meer Benthuizen. Kennelijk had Van der Velde niet alle monteurs overgenomen.
Ik vind persoonlijk de werkplaats het allerbelangrijkst van een dealer. In de showroom, kunnen ze nog zo aardig zijn, als je de wagen eenmaal gekocht hebt ben je afhankelijk van de werkplaats (vriendelijkheid, kundigheid, etc.).

Ik ken Seat van der Velden nog uit de tijd dat ze op het Kerkenbos zaten in Zoetermeer. Edwin sponsorde toentertijd onze Seat in de Endurance Cup. Ik wist dat hij (na een korte tijd tussendoor in een ander pand) in Benthuizen een voormalige Skoda-dealergarage betrok met zijn Seats en Tuningparts. Ik wist echter niet dat hij zich nu ook intensief met Skoda's bezig hield. Misschien wordt het eens tijd om deze vriendelijke garage te gaan bezoeken voor mijn reguliere onderhoud aan mijn Octavia L&K. Ik woon inmiddels niet meer in Zoetermeer, maar goed... voor mijn andere autootje ga ik ook altijd naar verweggistan voor het onderhoud...

Greggy

Actief lid
Hmmm... goed om te lezen dit allemaal.

Mijn grote hamvraag: kan ik bij VW/Seat Van der Velden een Skoda Octavia 1.9 bestellen en deze direct bij hun laten chippen met behoud van fabrieksgarantie i.v.m. lease?

VEEJAY

Forumguru
Greggy geef vandervelden een belletje, vraag naar Edwin en hij kan je keuzes op een rij zetten voor je.

Greggy

Actief lid
@VeeJay: Edwin zit bij Seat VdV Benthuizen of bij VW Zoetermeer? Of maakt dit niet uit? Ik kom al jaren bij VdV in Zoetermeer i.v.m. mijn Golf & Boring toen...

Greggy

Actief lid
FYI: Je kan bij Seat VanDerVelden(.nl) in Benthuizen (naast Zoetermeer)gewoon als particulier een Skoda nieuw bestellen en direct door hun laten chippen (JD Engineering). Dit is voor veel mensen dichterbij dan Lochem.

VEEJAY

Forumguru
Ook geen rollerbank in Benthuizen, heb begrepen dat JD nu standaard rolt na chippen.

Als ik geen leaseauto had had ik hem meteen naar Lochem gereden!

Auto is geleverd door S Point Amsterdam. Ik ben er nooit geweest. Alleen telefonisch gesproken. Auto is netjes thuis afgeleverd met flesje wijn en zonder schade.

In onderhoud heb ik hem bij van Iersel in Venlo. Tot nu toe alleen een keer geweest om olie te peilen en winterbandjes erop te gooien. Prima service so far

Dutch4x4

Senior Member
Leuk om te weten, Sapperdeflap, maar waarom hoort dat thuis in een draadje over een VAG-dealer te Benthuizen?

VEEJAY

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

Leuk om te weten, Sapperdeflap, maar waarom hoort dat thuis in een draadje over een VAG-dealer te Benthuizen?

[/ QUOTE ]

Omdat edwin ook flesjes wijn moet weggeven
grin.gif

Ik heb m'n Seat Toledo destijds in onderhoud gehad bij v/d Velden en daarna ook m'n Leon Topsport daar gekocht en in inderhoud gehad. Dit alles tot volle tevredenheid.
Nu werd de dealer qua aanschaf gekozen door de leasemij, maar m'n Skoda Octavia gaat ook weer gewoon in onderhoud bij Edwin !

VEEJAY

Forumguru
Soms lijkt het dat alleen de goeden omvallen. Wie weet wordt het een doorstart met ook Skoda modellen!

Cordoba

Forumguru
Kans is klein, tenzij de Skoda-dealer in Zoetermeer (Versluis) zijn dealerschap kwijt raakt. Overigens is VDV als Seatdealer begonnen in Zoetermeer-Meerzicht in het oude pand van de Daf-Volvo dealer. Het pand in Benthuizen, is destijds neergezet door Van der Meer als VW/Audi dealer, ter vervanging van het pand in het centrum van het dorp. Die zijn het VW/Audi dealerschap kwijt geraakt, en hebben een Skoda dealerschap gekregen, en zijn later over de kop gegaan, en daarna is VDV in het pand getrokken. Volgens mij met eigen personeel van de vestiging in Zoetermeer Meerzicht, al is er misschien personeel van Van der Meer overgenomen. (dus niet zoals eerder in dit topic staat, dat het oude personeel in zijn geheel is overgenomen).

Overigens liep ik vanmiddag te denken, dat de importeur(s) weer eens ver achter de ontwikkelingen aan lopen: importeurs vragen nog steeds van dealers dat ze op een zicht-locatie zitten en bij voorkeur een A-locatie met een fraaie showroom. Decennia terug was dat in combinatie met reclame dé manier om klanten binnen te krijgen, tegenwoordig is er internet, en zijn er navigatiesystemen, dus als je een nieuwe auto van een bepaald merk zoekt, kijk je even op internet waar die dealer zit.

Bovenaan Onderaan