Hetzer
Forumguru
Denk niet dat deze Toledo de verkoop van Seat kan vlottrekken, ik denk dat er meer mensen voor de Rapid gaan.
Vreemde MPV‘s en Audi-rebadges zijn passé, de nieuwe Toledo is een ‘echte’ Seat en bovendien sedan.
Nouja, voorzover auto’s nog door merken in plaats van concerns gemaakt worden dan. Want deze Seat Toledo is natuurlijk gewoon een Volkswagen Golf Sedan, of Jetta. De Jetta is eigenlijk ook een Skoda Rapid en zo is het cirkeltje weer rond.
Niet dat de nieuwe Toledo een lelijke auto is, maar waarom zou je een merk als ‘sportief’ willen positioneren als je de nieuwe en langverwachte Toledo heel erg veel op de eerder genoemde Skoda Rapid laat lijken?
Na de lekplaatjes was het geen verrassing meer; de Toledo is een ietwat afgezwakte versie van het conceptmodel geworden dat in Genève stond. Geen flitsend rood, goed gevulde wielkasten of spannende stiksels in het interieur. In plaats daarvan krijgen we een grijstint met Prius-achtige velgen. Er is weinig mis met een no-nonsene design dat geen al te zware aanslag op je portemonnee zal plegen, maar daar heeft de VAG-goegemeente toch een Tsjechische tak voor? We zijn benieuwd of die Spaanse reclamemevrouw ook bij de Toledo heel zachtjes “auto emoción” kan fluisteren zonder te knikkebollen.
De 4,48 meter lange Toledo komt op benzinegebied in eerste instantie met TSI-motoren, die 1.2 en 1.4 liter groot zijn en in vermogen variëren van 75 tot 125 pk. De sterkste benzineverbranders kunnen met de bekende zeventraps DSG-transmissie met dubbele koppeling worden gecombineerd. Dieselen kan met de 1.6 TDI, die als 105 pk-versie (104 gram CO2/km) komt en later ook met 90 spanjoolpaarden onder de kap beschikbaar zal zijn.
Voor een nog niet bekend bedrag komt de Toledo standaard met een scala aan airbags, centrale vergrendeling, een neerklapbare achterbank en elektrieke ramen vóór, wat betekent dat het kroost achterin op slingers is aangewezen. Vanaf volgend jaar staat de auto bij Nederlandse dealers, Spanje en Portugal krijgen ‘m in november al. En, hebben we al heimwee naar deze badboy? (autoblog.nl)
Vreemde MPV‘s en Audi-rebadges zijn passé, de nieuwe Toledo is een ‘echte’ Seat en bovendien sedan.
Nouja, voorzover auto’s nog door merken in plaats van concerns gemaakt worden dan. Want deze Seat Toledo is natuurlijk gewoon een Volkswagen Golf Sedan, of Jetta. De Jetta is eigenlijk ook een Skoda Rapid en zo is het cirkeltje weer rond.
Niet dat de nieuwe Toledo een lelijke auto is, maar waarom zou je een merk als ‘sportief’ willen positioneren als je de nieuwe en langverwachte Toledo heel erg veel op de eerder genoemde Skoda Rapid laat lijken?
Na de lekplaatjes was het geen verrassing meer; de Toledo is een ietwat afgezwakte versie van het conceptmodel geworden dat in Genève stond. Geen flitsend rood, goed gevulde wielkasten of spannende stiksels in het interieur. In plaats daarvan krijgen we een grijstint met Prius-achtige velgen. Er is weinig mis met een no-nonsene design dat geen al te zware aanslag op je portemonnee zal plegen, maar daar heeft de VAG-goegemeente toch een Tsjechische tak voor? We zijn benieuwd of die Spaanse reclamemevrouw ook bij de Toledo heel zachtjes “auto emoción” kan fluisteren zonder te knikkebollen.
De 4,48 meter lange Toledo komt op benzinegebied in eerste instantie met TSI-motoren, die 1.2 en 1.4 liter groot zijn en in vermogen variëren van 75 tot 125 pk. De sterkste benzineverbranders kunnen met de bekende zeventraps DSG-transmissie met dubbele koppeling worden gecombineerd. Dieselen kan met de 1.6 TDI, die als 105 pk-versie (104 gram CO2/km) komt en later ook met 90 spanjoolpaarden onder de kap beschikbaar zal zijn.
Voor een nog niet bekend bedrag komt de Toledo standaard met een scala aan airbags, centrale vergrendeling, een neerklapbare achterbank en elektrieke ramen vóór, wat betekent dat het kroost achterin op slingers is aangewezen. Vanaf volgend jaar staat de auto bij Nederlandse dealers, Spanje en Portugal krijgen ‘m in november al. En, hebben we al heimwee naar deze badboy? (autoblog.nl)