Sensor Climate Control

EfEr

Actief lid
Sinds enkele weken werkt de climate control van mijn Octavia niet meer goed.
Als is de temperatuur op 20 graden zet wordt het bloedheet in de auto, zodra ik de temperatuur op 17 of 18 graden zet blijft de temperatuur wel redelijk normaal en blaast de ventilator ook op een normale snelheid (het systeem werkt dus nog wel). Waar zit de temperatuursensor van de climate control in een Octavia van 2011 verstopt en is deze eenvoudig te vervangen?

EfEr

Actief lid
Nee nog niet. ik wilde eerst met een föhn ofzo de werking nog even verder testen om een beter beeld te krijgen.
Daarna staat uitlezen nog op het programma, ik moet binnenkort toch nog even naar KMS in Apeldoorn voor de tellerunit reparatie.

ertromp

Forumguru
De sensor voor de zonnestraling zit boven op het dashboard en die voor de temperatuur op het klimaatbedienpaneel.
Dat is zo'n klein zwart puntje boven de ventilatorknop. Maar ga eerst met VCDS of VCP eens op storingsmelding uitlezen alvorens allerlei zaken te gaan vervangen

EfEr

Actief lid
@ertromp thnx voor de info, kan ik in ieder geval even testen wat de climate control doet bij verwarmen van de sensor. Volgende stap zal VCDS of VCP worden.

Noord26

Forumguru
Dat defect beperkt zich tot een knipperend led lampje van de tellerunit, is al besproken bij KMS en wordt binnen
kort opgelost.

Een lampje gaat nooit zo maar uit zichzelf knipperen. Alles is gelinkt via de BCM. Dus vlak het niet uit dat de climate control er ook van overstuur kan zijn. ;)

EfEr

Actief lid
@Noord26 het ledje is een slecht contact, de unit is al een keer weg geweest voor reparatie, het is volgens KMS een vaker voorkomend probleem en heeft niets met een defect onderdeel te maken. Ik moest vooraf maar even een afspraak maken en dan was het een klaar terwijl u wacht reparatie.

hemi24

Forumguru
Het kan ook een defecte buitentemperatuursensor zijn, dan is de climat-control ook aardig van de leg...

Of de sensor na je interieurfilter, daar heb ik ook rare ervaring mee. Is redelijk oke bij te komen. Linker panel naast passagier voeteneind weghalen

EfEr

Actief lid
Hmmm dus best veel sensoren die de boel door de war kunnen gooien.
Volgende auto toch maar een oldtimer met handbediende raamslingers en een 3 standen ventilator. :D

Bovenaan Onderaan