Sensor in deur kapot

Wellicht herkend iemand dit probleem en heeft er een makkelijke oplossing voor. Het probleem is als volgt.

Volgens de Skoda dealer te Utrecht (mooi pand trouwens, Skoda Center De Meern :ot:) is er een sensor in de deur kapot die registreert wanneer ik in de auto stap.

Symptonen:
- Verlichting aan bij uitstappen geeft geen piepsignaal
- Bij instappen in de auto, en even wachten gaan de deuren weer dicht. Niet handig met autowassen. Voor je het weet moet je weer op zoek naar de reserve sleutel.

Reparatie begint bij ongeveer E200,-- Maar wellicht herkend iemand het probleem en heeft een andere oplossing. Is het ook mogelijk om zo' sensor zelf te vervangen?

Ik ben benieuwd naar reacties.

Johan

purk

Senior Member
als je heel handig bent kun je het slot demonteren en openen, vaak is er een soldering kapot of een mocroschakelaar.

:uitlachen:Instappen aan de passagierskant ?

Of de deur aan de passagierskant open doen en er dan snel omheen rennen:1761:Ben niet zo van die pook.........

als je heel handig bent kun je het slot demonteren en openen, vaak is er een soldering kapot of een mocroschakelaar.

Bedankt voor de tip, ben wel handig maar "auto-technisch" ben ik niet zo'n held. Dan maar opletten dat ik de lichten elke keer uitzet.

LenK

Forumguru
Hoe lang wil je nog rijden met die auto en hoe lastig vind je het echt?
Als je over niet te lange tijd gaat inruilen dan zijn deze kleinigheden toch wel te hebben?

higgy

Forumguru
Off-topic: een mocro-schakelaar :)
Je hebt nu al de prijs te pakken van de grappigste verschrijving van de dag!

Okki

Donateur
1162135476114478739711.jpg

Hoe lang wil je nog rijden met die auto en hoe lastig vind je het echt?
Als je over niet te lange tijd gaat inruilen dan zijn deze kleinigheden toch wel te hebben?

Precies, het is wel te overleven. Ben er alleen wel achter gekomen dat je heel snel went aan piepjes e.d. Heb al een paar keer mijn lichten aan laten staan, gelukkig geen hele nachten. Gewoon even opletten met uitstappen.

purk

Senior Member
higgy badankt, maar de I en de O ziten naast elkaar en ik wil nog wel eens een verkeerd knopje in drukken.

Maar ik bedoelde een Microschakelaar.

Bovenaan Onderaan