Serieus Columbus probleem(pje?)

kansberg

Forumguru
Hallo beste luisteraars, in een poging de Columbus up te daten naar V13 maps word ik telkenmale geconfronteerd met het bijzondere fenomeen dat het 'saven' telkens opnieuw begint. De schijf wordt volledig weggeschreven naar de HDD en begint gewoon weer opnieuw. Ik kan hem dan ook niet uitnemen omdat de waarschuwing 'installatieproces wordt afgebroken' komt.

Ik heb wel 6 DVD DL's gebrand, met verschillende brandprogramma's en altijd op de laagste snelheid. Het lukt niet.

Iemand een tip of een idee wat hier niet in de haak is?

Alvast bedankt voor het meedenken!

p.s: Het betreft de 'oude Columbus' oftewel de RNS510 van VW. De SW versie 2844.

Cordoba

Forumguru
Dag Albert, vervelend en irritant verschijnsel, maar deze 'luisteraar' heeft de oplossing nog niet gevonden. Is het niet iets met contact juist uitlaten (of juist aanzetten) om het proces goed te laten verlopen?

Bakkertje

Forumguru
Dank voor de eervolle vermelding @Joske ;)
De 'oude' columbus is toch niet meer via publiekelijk beschikbare updates bij te werken? Anders zou je even op GPS underground punt kom ;) kunnen kijken..

Klaasje

Forumguru
Als hij weer begint is de DVD niet goed afgesloten/gebrand. Probeer eens op de laagste snelheid te branden.
Kan ook zijn dat de image zelf van V13 niet goed is

MaxN

Donateur
Bij mij duurde V13 ook langer dan dan de vorige keer naar V12.
Maar had ook geen probleem nadat wij tijdens het updaten weg gingen en zijn gaan rijden.
Geen Navi gebruikt, maar de update is gewoon voltooid.(lijkt me niet slim bij een FW-update trouwens)

Octavia32

Forumguru
Hallo beste luisteraars, in een poging de Columbus up te daten naar V13 maps word ik telkenmale geconfronteerd met het bijzondere fenomeen dat het 'saven' telkens opnieuw begint. De schijf wordt volledig weggeschreven naar de HDD en begint gewoon weer opnieuw. Ik kan hem dan ook niet uitnemen omdat de waarschuwing 'installatieproces wordt afgebroken' komt.

Ik heb wel 6 DVD DL's gebrand, met verschillende brandprogramma's en altijd op de laagste snelheid. Het lukt niet.

Iemand een tip of een idee wat hier niet in de haak is?

Alvast bedankt voor het meedenken!

p.s: Het betreft de 'oude Columbus' oftewel de RNS510 van VW. De SW versie 2844.
Kom anders een keer bij mij langs dan krijg je een software update 4120 en een Kaart update v13 (via sd kaart deze keer)
Heb dit succesvol bij mij en vorige week bij een mede forumlid uitgevoerd.

floyd2

Forumguru
Ik had hetzelfde probleem en na een paar keer opnieuw te zijn begonnen vond ik het wel zat.
Met het tooltje van christian-jeainin een SD met DVD gemaakt en die installeerde 'm goed........dacht ik.
Hij vroeg toch weer om de DVD maar nadat ie hier wat data vanaf had gelezen was het uiteindelijk toch voor elkaar.

newwolf84

Forumguru
In 1e instantie zit ik zelf ook te denken aan of een verkeerd brandproces of toch een verknipte V13.
Heb hem zelf ook geplukt van het internet met Imageburn gebrand op een Verbatim DL op de laagste snelheid en kon deze gewoon installeren. Geen centje pijn gelukkig.

ook geen vuiligheid op de DVD of misschien wel de lens zelf ?

In dat geval zou de oplossing van Octavia32 voor jou wel eens kunnen werken omdat hij dan vanaf SD wordt gelezen.
Maar volgens mij gaat het vroeg of laat wel goed komen met de aangeboden hulp ;)

In elk geval succes en laat het ons weten wat het nu was !

newwolf84

Forumguru
Haha heb me gered hoor ! Vind het wel leuk om er mee te stoeien en zoals ze bij ons zeggen, "vake biej te bange"...

Maar bedankt voor het aanbod ;)

Bovenaan Onderaan