Serpens velgen Skoda Citigo

Matzz4

Nieuw lid
Goedemiddag Allen,

Iemand nog een adresje om Serpens velgen te halen voor mijn skoda citigo?
De skoda dealer is nogal duur :D

Bij voorbaat dank!

2Metertje

Actief lid
Je zou bijna gaan denken dat ik er commissie krijg, maar dat is niet zo:

Bij kreijnewebshop vind je ze voor 166,64 per velg: zowel zwart/zilver als wit.
(Klik op de kleuren voor de link)
Prijzen voor bijbehorende banden vind je erbij.

Matzz4

Nieuw lid
Jammer genoeg is het met een continental band duurder en met een onbekend merk (Mabor)
scheelt het 4 tientjes. Natuurlijk is elk tientje mooi meegenomen. Ik weet alleen niet of dat Mabor een goed merk is

Matzz4

Nieuw lid
Volgens mij is dit niet echt een geschikt antwoord.
Ik verwacht niet om met 500 klaar te zijn. Prijs maakt mij niet uit ik ben alleen een dief van mijn eigen portemonee als ik bij Kreijne ga kopen als het daar duurder is met een fatsoenlijke band er omheen. Ik rijdt goed door dus ik wil fatsoenlijke banden ;)

CDK

Forumguru
Nooit gehoord van dat merk banden, zou er niet aan beginnen, koop dan een Toyo of een Yokohama of een Hankhook die zijn ook niet duur en de kwaliteit is redelijk.

Matzz4

Nieuw lid
2Metertje, Ik zat net exact hetzelfde te denken en dan scheelt het inderdaad wel!
Misschien de reactie van Corne eraan toevoegen en die merken even kijken.

Arnout84

Senior Member
Super mooie velgen! Ik was zo blij dat ze onder mijn citigo sport zaten toen ik hem kocht. Bij de Kreijne staan ze voor een goede prijs...goedkoper ga je ze niet krijgen denk ik.

Matzz4

Nieuw lid
Okee top! Dan heeft het ook niet veel zin om heel ver te gaan zoeken. Ik had ze misschien nog uit Tsjechië kunnen halen maar is te veel moeite. Ik ga bij Kreijne kijken

Arnout84

Senior Member
Okee top! Dan heeft het ook niet veel zin om heel ver te gaan zoeken. Ik had ze misschien nog uit Tsjechië kunnen halen maar is te veel moeite. Ik ga bij Kreijne kijken

Denk niet dat de lagere prijs opweegt tegen de verzendkosten.

Ridley

Forumguru
@Matzz4 TIP VD WEEK: banden bij LaFaire halen en monteren op de Ruysdaelbaan. Lage prijzen, prima service

Ik geloof dat @Noord26 daar nog ooit velgen gehaald heeft voor zijn F2 helemaal vanuit Tilburg!

Miez1

Forumguru
Ik weet niet of het interessant is maar niet geschoten is altijd mis;

Bij Skoda dealer Holsch in Lelystad ligt een nieuw setje klaar met 185-50-16 Bridgestone Turanza's voor 1050 Euro's.

Is dat wat?

Alles gute !

Miez

Arnout84

Senior Member
Het is allemaal achteraf gepraat maar je had beter je standaard velgen kunnnen inleveren bij de dealer voor een Serpens set

ougie

Forumguru
Mabor wordt in de continental fabriek in Roemenië gemaakt. Is niks mis mee

http://www.conti.nl/over-continental-banden-groep/wie-zijn-wij/

Hier worden Gislaved en Semperit genoemd, daar heb ik prima ervaringen mee onder veel zwaardere en snellere auto's s dan de Citigo, dus Mabor zou ook best een goede band kunnen zijn.
De aanbieding van Kreijne lijkt mij trouwens niet echt duur, bij autobandenmarkt.nl kost de goedkoopste Continental band in de juiste maat €90,- daar komt het uitbalanceren dan nog bij, het ventieltje en misschien de stikstof. Met €122,- valt Kreijne dus wel mee. Ook de prijs van de velg lijkt mij wel mee te vallen.
Heb jaren een Octavia 2 20tdi gereden en heb in 200.000 km 4 setjes Toyo's Proxes T1-R versleten, een heerlijke en betaalbare band, als kauwgom op de weg.

Even voor Corné

Alleen daarom al.... ;)

Je weet wat ze 10 jaar geleden over Skoda schreven,,,, die komen uit Tsjechië,,,,,!!!!!

En wat een kwaliteit nu.:tegek::thumbsup:

PS ik zou zelf trouwens wel voor Continental gaan.

CDK

Forumguru
@ougie, zolang het premium merk Conti maar met moeite een fatsoenlijke band kan produceren wil ik de 2e rangs merken van Conti niet eens proberen, zou best raar zijn overigens als die beter zouden zijn als het origineel....

Bovenaan Onderaan