Service interval resetten

Bonjour,
Heb sinds kort een Roomster 1.9 TDI met maxidot display uit 2008. Super wagen alleen wil het steeksleuteltje en service now niet weggaan als ik de interval probeer te resetten.

Ik houd de handleiding aan: contact uit, dagteller reset knop ingedrukt, contact aan, naar rechts draaien en er gebeurd niets behalve dat m'n klok niet meer goed loopt (omdat je de minuten rechtsom versteld).

In het menu van de maxidot heb ik geen set up optie om de onderhouds interval terug te zetten.

Google maakt me ook niet veel wijzer. Ik krijg er een beetje een punt hoofd van. Heeft iemand de juiste tip?

(En please niet van naar de dealer gaan...... ;) Ik ben zelf handig genoeg, binnenkort zelf de distributie doen).

Joske

Forumguru
dat is vreemd.. bij mijn F1 ging het alleszins wel op die manier, je hebt gezien dat er meerdere manieren in beschreven staan?

ohja en hier vind je normaal het antwoord op je vraag:

http://www.skodaforum.nl/forum/i/roomster-service-reset.17568/

hou er wel rekening mee dat je de auto dan op vast interval zet, dus maw om de 15000km of max 1 jaar, dan zal hij opnieuw melding geven om je olie te verversen. (weet niet welke motor je hebt en of je op longlife staat, maar geef het maar even mee..)
Thx, ja dat was me ondertussen bekend. Geeft niet, heb geen longlife onderhoud (1.9 TDI 105 zonder roetfilter).

dat is vreemd.. bij mijn F1 ging het alleszins wel op die manier, je hebt gezien dat er meerdere manieren in beschreven staan?
Yep, alles geprobeerd. Moet een ander trucje zijn. In de maxidot display kan ik van alles kiezen maar geen set up (alleen mfd/ vehicle info/ taal en display aan/uit).

Joske

Forumguru
en je weet dat als je de onderste toets van je rechter"stengel" ingedrukt houd je dan wel de service set up te zien kan krijgen? (zo is het alleszins bij een O2 zonder uitgebreide maxidot)

dacht toch dat het onderste knop was :pieker:

staat alleszins in je boekje ;)

Wat bedoel je precies? Service set up zegt me nog niets....

Ik had verwacht bij 'vehicle status' wat te kunnen vinden, cq kiezen maar die zegt gewoon 'vehicle ok'.

Joske

Forumguru
goh, hoe moet ik dit uitleggen.. bij mijn schoonbroer zijn O2 FL uit 2010 was het alleszins zo. Die had geen stuurbediening en daardoor moest je mbhv de knoppen op de "stengel" (ja ik kan even niet op een beter woord komen, ligt vast aan de Duvel) dieper in het menu gaan.

Maar kan zijn dat ik het helemaal verkeerd voor heb mbt tot de Roomster hoor :)

(denk gewoon even luidop mee)

Ik houd het vanavond verder voor gezien. Merci voor het meedenken en geniet van die Duvel!

Morgen langs de dealer om de boutjes voor de vliegwiel poulie voor de distribtie wissel aanstaande te halen, vraag ik het daar gelijk.

Joske

Forumguru
Ja die bedoel ik dus :D

Voor de ruitenwissers te bedienen, dat was mss duidelijker geweest.. ;)

EdK

Forumguru
Wel denk dat wij met de Yeti / Oct 2 en 3 hebben in maxidot niet tot de mogelijkheden behoort bij de RR.
Althans als ik even terugdenk naar mijn mooie RR waar ik 4 jaren van heb genoten was mbt de instellingen het maar zeer beperkt en ging er een wereld open toen ik mijn Yeti kreeg

Vanochtend even langs de dealer geweest voor de boutjes. En een monteur keek even of hij 'm handmatig kon resetten. Dat lukte hem ook niet dus heeft die 'm even aan de 'valise' (compu) gehangen en de melding gewist. Goede service van ze!

EdK

Forumguru
wel goede service ?
normaal behoren ze dat standaard te doen na een service beurt.
maar goed is dus ook duidelijk dat bij roomster het niet zelf is uit te voeren of je moet een VCDS kabel hebben

Huibert

Forumguru
Bij mijn Fabia, die hetzelfde zou moeten werken, is het ook elke keer hannesen. Meestal probeer ik het de volgende ochtend voor ik naar mijn werk ga en dan lukt het het wel in een keer.

Ik heb d'r vandaag verwend: nieuwe olie plus distributie. Loopt weer als een zonnetje! (niet dat je een verschil merkt...... ;) ).

Heel wat gemakkelijker dan de distributie van een Mégane 1.5. Hier heb je genoeg plek en ruimte rondom de motor. :)

Bovenaan Onderaan