Service met een hoofdletter S!

JayBee

Nieuw lid
Ik heb, na positieve berichten op dit forum, een Fiscon carkit voor mijn Columbus besteld bij Emiel van electronic4cars. (Zeeeer scherpe prijs overigens. Daar kan af fabriek niet tegen op + geen bijtelling :) Ik heb wel inbouwervaring en ging dus lekker aan de slag. Inbouwen was wat lastiger dan gedacht omdat ik geen inbouwinstructie specifiek voor de Skoda had. Hierdoor kreeg in de extra kabelboom moeilijk weggewerkt. Uiteindelijk toch gelukt. Bediening op de Columbus werkte prima, bediening op de maxidot niet. Hiervoor moest VCDS wat instellingen wijzigen. Echter met mijn kloon kabel lukte dat niet. Ik Emiel weer even geraadpleegd. Zegt ie, kom maar langs dan regel ik het. Gelukkig moest ik de volgende dag in de buurt van Eindhoven zijn dus ik bel hem die middag: Kan ik NU langskomen? Tuurlijk!.
Om een lang verhaal kort te maken: een half uur later stond ik weer buiten met een volledig werkende carkit, Nederlandstalige maxidot, Vrijgeschakelde DVD weergave op m'n Columbus en hij had ook meteen even de microfoon netjes uit het zicht weggebouwd. Kosten: €0!! Kijk, dat noem ik nou echte service. En dat wilde ik daarom even aan de grote klok hangen. Een pluim voor Emiel en een tip voor allen die nog een carkit nodig hebben.

Bakkertje

Forumguru
Dat is inderdaad netjes geregeld! Dat kom je helaas niet vaak meer tegen tegenwoordig.
Misschien kun je je ervaringen nog even delen met de Fiscon? Ik weet dat de Mobridge icm een Amundsen+ niet echt lekker werkt. (daarom heeft de dealer bij mij alsnog een originele bleutooth module ingebouwd)

Hoe zit het overigens met de functionaliteit van de fiscon?
De verschillen tussen de Mobridge en origineel zijn dat de mobridge been audio kan streamen en geen spraakbediening ondersteund. Kan dat bij de fiscon wel?

JayBee

Nieuw lid
Heb pas net sinds gisteren volledige functionaliteit maar tot nu toe prima. Eenvoudig contacts zoeken op de Columbus en nu ook op de maxidot kiezen en bellen/opnemen.
Voor de personen die muziek op de iphone hebben staan kan je die ook draadloos naar de Columbus streamen.

Spraakbesturing heb ik nog niet uitgezocht/geprobeerd maar is voor de carkit ook niet echt heel belangrijk. Ik heb op de Columbus 6 hotkeys voor meest gebelde nummers en mijn laatst gekozen/gemiste nummers kies ik simpelweg via de maxidot.

JayBee

Nieuw lid
Ik heb even gekeken voor de spraakbediening. Bij mij zat er op de originele plaats een microfoontje voor de spraakbediening. Maar omdat ik daar mijn carkit mic wilde (uit het zicht) werkt dat nu niet. Maar ik denk dat ik toch nog even ga kijken om beide mic's te gebruiken. Als je dus de originele mic (spraakbesturing) laat zitten en je carkit mic aan de zonneklep oid monteert werken beiden dus. Fiscon werkt overigens ook feilloos met de Amundsen+.

nomad

Senior Member
Ik roep het al langer, maar als het om inbouw/ombouw van welk component in Audi/VW/Skoda of Seat gaat, moet je gewoon naar Emiel gaan. Overigens voor de mensen die nog een Fisco zelf gaan inbouwen: Ik had zelf wat last van het bekende gsm gepruttel tijdens een gesprek als de ontvangst wat minder werd. Dat hoorde je dan duidelijk over de speakers. Ik heb nu de Fiscon helemaal links onderin onder het dashboard ingebouwd bij de zekeringkast en nu een kraakhelder geluid, zonder bijgeluiden. Bijkomend voordeel is dat je vanaf daar makkelijk de microfoon naar boven kunt plaatsen.

Bovenaan Onderaan