Service panoramadak Superb Combi 1.8 TSI

Josh

Nieuw lid
Een tijdje afwezig geweest op dit forum. De Superb deed wat hij moest doen.
Nu het weer beter is en het dak wat verder open gaat ,wordt ik geconfronteerd met vreemde
geluiden bij het openen.Net of de boel gortdroog staat.Ik heb helaas geen service-documentatie.
In het download gebeuren kon ik zo gauw ook niets vinden.Ik houd me aanbevolen voor alle tips etc.
Het lekken is overigens verholpen.

Josh

De mijne hapert soms ook. In de garantieperiode nog vermeld aan dealer maar veel heeft die er niet aan gedaan.
Heb de rails nu ingespoten met silicone spray en nu lijkt het terug ok te zijn.

CDO

Forumguru
De mijne heeft dit ook gehad. Eerst geprobeerd met spray door de dealer. Hielp voor een korte periode.

Daarna werd het alleen slechter. Dak ging schokkend open en dicht (net alsof hij scheef trok in de rails) en maakte veel lawaai bij openen en sluiten. Dat gortdroge geluid komt me bekend voor.

Nogmaals gemeld bij dealer waarna er onder volledige garantie een nieuw dakframe in is gekomen. Geen factuur van gezien! Hulde aan de dealer Ab Mulder uit Apeldoorn.

Was een vaker voorkomend probleem en bekend bij de importeur.

CDO

Forumguru
@Josh Inmiddels al wat verder?? Zou wel prettig zijn als je nog een reactie zou posten.

Josh

Nieuw lid
Dank voor de hulp. Ik heb Mulder gebeld. Uiterst positieve mensen, die met suggestie's me te woord stonden.
Ben zelf aan het sleutelen gegaan en met wat lithium vet op de rails de boel weer stil gekregen.
Mocht het niet lukken dan kon ik altijd een beroep op ze doen. Fijne ervaring!
Als iemand technische informatie over het panoramadak heeft, hou ik me aanbevolen.
Ik heb als gepensioneerd paramedisch technicus gelukkig wel wat sleutelervaring en vind het leuk om dingen zelf te repareren.

Josh

Bovenaan Onderaan