servicebeurt

Wim24

Nieuw lid
Beste Skodabezitters.
Bij mij aankoop, vorige jaar van mijn Fabia Greenline 1.2 TDI, werd mij medegedeeld door de verkoper, dat ik om de twee jaar terug kon komen voor een servicebeurt. Uiteraard deed mijn portemonnee goed te horen. Bij het afhalen van de auto, ongeveer 3 maanden later werd ik te woord gestaan door een andere verkoper. Deze man deelde mij mede, dat hij mij volgend jaar(dit jaar dus) weer graag terug zou zien voor de eerste servicebeurt. Ik vond dat vreemd, omdat bij de aankoop ik een ander verhaal had gehoord. Ik confronteerde de verkoper met het verhaal dat ik had gehoord bij de aankoop en hij deelde mij mede, dat de auto toch moest worden aangeboden voor een servicebeurt. Reden was "omdat er een hoop nieuwe onderdelen' in de auto waren geplaatst en dat gecontroleerd diende te worden. de verkoper bleek niet meer te werken in dat garagebedrijf. Al met al een raar verhaal. Wie kent de waarheid?????:ahum:

erik2907

Actief lid
Wie kent de waarheid?????:ahum:

Zoals MarcoO2 al schreef kent het serviceboekje en de garantievoorwaarden de waarheid. Neemt niet weg dat je er ook voor kunt kiezen om nooit onderhoud te doen, maar ja .................:winkie:

van_der_P

Senior Member
Het is toch eigenlijk het minsten om een keer per jaar je auto aan te bieden bij de garage voor een beurt/controlen. Dat komt de veiligheid en betrouwbaarheid ten goede. En ook je recht op garantie
Maar die keuze moet ieder voor zich maken.

michelover

Forumguru
Zoals al eerder hier onder gezegd kijk in je onderhouds/service boekje. Ik weet niet of de 1.2TDI ook een zogenaamde "longlife" motor is maar zo ja dan verschijnt er vanzelf een waarschuwing in je display dat het tijd word voor een bezoek aan de werkplaats. Afhankelijk van gereden kilometers, rijgedrag en tijd(dagen).

Bovenaan Onderaan