Serviceinterval terugzetten ??

Octavia Simply Clever

Senior Member
Ik probeer mijn service-interval te resetten maar dit wil niet lukken.
contact uitzetten - knop dagteller indrukken en ingedrukt houden - contact inschakelen - knop dagteller loslaten en dan naar rechts draaien. dit is volgens mij toch de procedure of ben ik verkeerd.
Nog een vraagje, bij het inschakelen van het contact, licht het olie kannetje niet op, nu weet ik niet zeker of dat altijd al zo is geweest, ik dacht toch dat dit samen met de batterijlader oplicht bij stilstaande motor (uitgezette motor) wie weet raad....

Joske

Forumguru
voor het terugzetten is het trouwens afhankelijk of je maxidot hebt of niet?

Service-interval-indicatie (SIA) terugzetten

Service-interval-indicatie (SIA) zonder -VAS- terugzetten (resetten)

Aanwijzing
Deze procedure kan niet worden toegepast voor auto's waarbij op het display van het instrumentenpaneel geen servicemelding of ten minste een voorwaarschuwing kan worden weergegeven.
Auto's met service -intervalindicatie -QG1- worden door deze procedure automatisch op -QG2- omgecodeerd.
Een terugcoderen naar -QG1- kan uitsluitend met behulp van het voertuigdiagnose-, meet- en informatiesysteem -VAS- met betreffende diagnosekabel worden uitgevoerd → Elektronicatester.

Auto zonder informatiedisplay:

– Regelknop aan het instrumentenpaneel indrukken.
– Het contact inschakelen.
– Regelknop wat draaien.

Auto's met informatiedisplay:

– Het contact inschakelen.

– Toets -A- op de ruitenwisserschakelaar of op het multifunctiestuurwiel langer dan 1 sec. indrukken. Hierdoor wordt op het informatiedisplay het »MAIN MENU (HOOFDMENU)« weergegeven, hiervoor bij de auto's met het informatiesysteem Škoda (vanaf MJ 09) op de aanwijzingen letten → Anker.
– Optie »Setup (instelling)« met de toets -B- selecteren, deze kort indrukken en dan de optie »Service interval (Service-info)« en de optie »Reset« selecteren.

Octavia Simply Clever

Senior Member
Dank je wel Joske,

Ik heb idd een infodisplay, maar had ook op het forum eens de andere aanwijzingen opgeslagen op mn pc.
Vandaar dat ik daar op was verder gegaan, ik had hem hiervoor ook al eens een reset gegeven dus verstond niet goed wat er gebeurde, er is ook long-life in gebruik maar wissel altijd om de 25.000 km olie en filter.
Serviceinterval had ik gevraagd om op 30.000 km te zetten in de garage maar dat lukte daar blijkbaar niet.
Alvast bedankt voor jou hulp Joske.

Joske

Forumguru
Serviceinterval had ik gevraagd om op 30.000 km te zetten in de garage maar dat lukte daar blijkbaar niet.
lukte het niet of wilden ze niet.. :lezen:

zoals ik in mijn eerste post ook aanhaalde: gevolg is dat de service automatisch naar 15k km om gecodeerd wordt.
Dus eigenlijk heb je er weinig nut bij dat je deze laat terugzetten naar 30k door de garage, want dan heb je bij de volgende oliewissel weer hetzelfde probleem met je service interval als je het reset :)

Octavia Simply Clever

Senior Member
Eerlijk gezegd Joske, had ik dat gevraagd bij aflevering van de wagen,samen met het activeren van de dagrijverlichting.
De dagrijverlichting werkt wel,ttz alle verlichting werkt (Scandinavische instelling) ik heb dus nog geen enkele skoda zien rondrijden hier met alle verlichting aan moet ik zeggen (daar heb ik ook geen probleem mee) dus mocht je er eentje tegenkomen met alle verlichting aan dan zwaai je maar even,dat ben ik dan....
De service-interval hebben ze niet kunnen regelen blijkbaar want deze licht op na 15.000 km. Ga daar ook niet over zeuren.

Ik heb dezelfde fout gemaakt (stom, ik weet het): na een Longlife beurt per ongeluk zelf de service interval gereset en het gevolg is dat ik nu ook op 15k sta ipv 30k.
Maar je kunt dit toch middels VAG-COM weer rechtzetten @Joske ? (En daarna zelf afblijven van de reset knop! )

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan