SetConfig for RNS 510

Gents,

Ik ben in contact met een developer van een nieuwe tool die ENORM veel laat aanpassen aan je RNS 510.

Ik heb enkele screenshots gekregen en wou die graag delen met jullie.

Hier een lijstje van mogelijkheden:

• Backup Music / kaarten / Firmware naar een SD kaart
  • Aanpassing van het startup logo
  • Bangelijk goede debugging als je een bricked unit hebt, je zal namelijk kunnen zien wat je RNS aan het doen is en indien die in een loop zit een bepaald commando uitvoeren
  • Vendor veranderen
  • VCDS codering (Dus geen VCDS meer nodig, kan je gewoon via de software)

Nu ik vraag mij af of er leden geintereseerd zijn om deze tool samen met een paar andere leden aan te kopen, hij kost iets van een 400 euro.

setconfig7.jpg
setconfig3.jpg
setconfig1.jpg
setconfig4.jpg
setconfig6.jpg

nomad

Senior Member
En wat voor kabel hoort erbij dan ? Anders heeft het niet zoveel zin om gezamelijk in te kopen. Heb op zich wel intresse, mits het met mijn bestaande kabel werkt.

Nomand dit is het antwoord van een van de makers:

The cable is custom and connects to usb port on computer and other end to rvc port on rns unit. Backup will be made to sd card, you can backup music, pics. Personal pois etc. We are also adding vcds like coding so you do not have to do any afterwards coding via vcds. The monitor function is excellent, if you have a unit that is stuck you can send hard commands to it to get it out of the loop etc.

Ik zal eens horen of dit een soort standaard kabel is en of je die los kan kopen...
Mischien is het dan wel een optie ?

nomad

Senior Member
Ja want anders heeft het weinig zin om het gezamelijk te kopen. Vind dit soort dingen geen 400 euro waard.

Klopt als een bus.

Het is wel de eerste software die ik zie die echt advanced reverse engineering toegepast heeft om alles wat mogelijk is uit de RNS te halen.
Had ook liever gezien dat hij 50 euro vroeg ofzo...

Blijkbaar is het niet mogelijk om een kabel bij te kopen.
De kabel bevat namelijk een fdti chip, dat is dezelfde als je terug vind op VCDS, dus de cable is ook de license voor de software.

Bovenaan Onderaan