Side assist op O3?

harry123

Actief lid
Gisteren zat ik met een collega te praten die op zijn auto (DS4) de side assist roemde als erg prettige feature. Zit deze optie op de O3? Ik kan het nergens vinden eigenlijk, maar/en zie het ook nergens als optie staan (ook niet in pakketten). Ter volledigheid: het gaat om het systeem dat je op de snelweg waarschuwt dat er iemand in je dode hoek zit.

(Filmpje op youtube van VW:
)

Iemand enig idee of deze optie uberhaupt beschikbaar is voor de O3, of dit standaard is en/of het mogelijk achteraf nog te ritselen is?
 
Idem dito, destijds zeer uitgebreid gekeken naar wat er allemaal was voor de O3 en dit was niet beschikbaar.
 

harry123

Actief lid
Hm, dat vind ik dan weer niet zo Simply Clever eigenlijk... Nou ja, het is met spiegelen ook nog altijd goed gegaan dus dat zal in de toekomst ook wel zo blijven.
 

Altos

Banned
Hm, dat vind ik dan weer niet zo Simply Clever eigenlijk... Nou ja, het is met spiegelen ook nog altijd goed gegaan dus dat zal in de toekomst ook wel zo blijven.
Ik zal wel weer wat ouderwets zijn maar ik vind persoonlijk dat je zelf nog wel wat functies zonder hulp moet uitvoeren in de auto...Zeker mwb je plek op de weg en alles daaromheen natuurlijk. Dit soort systemen maakt de mens ook wat lui ben ik bang...richting aangeven (3x na een licht tikje op het hendeltje) is voor velen al teveel moeite tegenwoordig. Wel mooi om te zien dat er zoveel technologie te verkrijgen is. Misschien dat er in de toekomst een compleet nieuwe vorm van autorijden kan worden ontwikkeld waarin dit allemaal verwerkt zit. Tot die tijd houdt ik teveel van autorijden om nu alles automatisch te laten gaan...alleen maar mijn mening overigens. :)
 

Darkside

Forumguru
Eens dat je zelf ook wat moet doen. Maar het is nu eenmaal 2013 en vele autofabrikanten leveren veel (nuttige) gadgets.
Zelf vind ik side assist gewoon een toegevoegde waarde hebben. Niet dat ik niet meer zelf kijk. Maar gewoon als aanvulling.
Wat ik "raar" vind is dat de o3 redelijk vol zit met de laatste veiligheidssnufjes maar een side assist niet leverbaar is. Terwijl het VAG magazijn dit gewoon heeft.
 

harry123

Actief lid
Ik zal wel weer wat ouderwets zijn maar ik vind persoonlijk dat je zelf nog wel wat functies zonder hulp moet uitvoeren in de auto...Zeker mwb je plek op de weg en alles daaromheen natuurlijk. Dit soort systemen maakt de mens ook wat lui ben ik bang...richting aangeven (3x na een licht tikje op het hendeltje) is voor velen al teveel moeite tegenwoordig. Wel mooi om te zien dat er zoveel technologie te verkrijgen is. Misschien dat er in de toekomst een compleet nieuwe vorm van autorijden kan worden ontwikkeld waarin dit allemaal verwerkt zit. Tot die tijd houdt ik teveel van autorijden om nu alles automatisch te laten gaan...alleen maar mijn mening overigens. :)

Mwoah, je gaat er nu vanuit (meen ik te lezen) dat het systeem gebruikt zou worden als vervanger van spiegelen/kijken, maar dat gaat in ieder geval voor mij niet op. Ik denk overigens dat richting aanwijzen teveel moeite is met welk systeem dan ook, voor mensen die het niet doen ;)
 

Altos

Banned
Ik ga er niet perse van uit als vervanger...nu, maar op den duur went alles en worden we wat meer verwend dan we soms door hebben...ik betrap mijzelf er ook vaak op bij bijvoorbeeld richting aangeven. In de auto's van het werk is de 3x knipperfunctie (net als bij de O3) een fijne toevoeging, maar in mijn Citroen AX uit 1995 was dit nog niet mogelijk...resultaat : 1x tikken en hoppa...1 maal een knipperlampje...snel nog ff vasthouden om de medeweggebruikers niet te hinderen met mijn actie...het went dus, deze luxe...
Verder vind ik veiligheidsfeatures natuurlijk zeker zinvol maar ik blijf wel waaks op mijzelf voor dit soort "gemakken".
Niet verkeerd bedoeld overigens hoor...ieder z'n ding.
 

Flem_nl

Forumguru
Ik ga er niet perse van uit als vervanger...nu, maar op den duur went alles en worden we wat meer verwend dan we soms door hebben...ik betrap mijzelf er ook vaak op bij bijvoorbeeld richting aangeven. In de auto's van het werk is de 3x knipperfunctie (net als bij de O3) een fijne toevoeging, maar in mijn Citroen AX uit 1995 was dit nog niet mogelijk...resultaat : 1x tikken en hoppa...1 maal een knipperlampje...snel nog ff vasthouden om de medeweggebruikers niet te hinderen met mijn actie...het went dus, deze luxe...
Verder vind ik veiligheidsfeatures natuurlijk zeker zinvol maar ik blijf wel waaks op mijzelf voor dit soort "gemakken".
Niet verkeerd bedoeld overigens hoor...ieder z'n ding.
Had om mijn Golf VI de 3x laten verlengen naar 5. Hoop dat dit op mijn OC3 ook nog te kunnen laten doen. 3 is vaak net te weinig in mijn ogen!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Canon-Eye

Forumguru
3 is vaak net te weinig in mijn ogen
Inderdaad - en soms ook gewoon onnodig veel (in mijn ogen dan).
Vandaar dat ik het "comfortblinken" heb uitgezet (oftewel van 3x naar 1x heb laten zetten) en het gewoon helemaal zelf regel door de hendel zo lang vast te houden als ik nodig vind in de gegeven situatie. En dat varieert dan van 5 à 6x tot 1x.
 
Bovenaan Onderaan