Side Assist + Uitparkeerhulp schakelen steeds uit

Sinds ik de accu heb laten vervangen in de Octavia III 5E heb ik gemerkt dat telkens na starten de de dode hoek + uitparkeerhulp uitgeschakeld worden. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Elke keer na starten met de hand inschakelen kan maar is wel gedoe :)

hemi24

Forumguru
Toch niet helemaal goed ingeleerd na het vervangen van de accu?
Werkt je start-stop wel normaal?

Toch niet helemaal goed ingeleerd na het vervangen van de accu?
Werkt je start-stop wel normaal?
Geen idee, moet dat ingeleerd worden? Toen ik het zojuist handmatig aan wilde zetten kreeg ik een melding dat Dode hoek/uitparkeerhulp nu niet beschikbaar is.

Start/stop wordt ingeschakeld als ik de start/stop killer er weer tussenuit haal

Gbn

Actief lid
Heb je toevallig een trekhaak ? misschien daar nog een verloop plug 13 naar 7 erin ?
Dit zijn van die standaard zaken die uitgeschakeld worden als je er een aanhanger achter hebt, vandaar de vragen .
Gerard

hemi24

Forumguru
Verloop 13>7-polig geeft geen gesloten circuit, dus daar ga je de trekhaakmodule niet mee triggeren…

• Leuk
Waarderingen: Tees
Heb je toevallig een trekhaak ? misschien daar nog een verloop plug 13 naar 7 erin ?
Dit zijn van die standaard zaken die uitgeschakeld worden als je er een aanhanger achter hebt, vandaar de vragen .
Gerard
Scherp, had ik nooit aan gedacht! Ik heb inderdaad trekhaak er achter en een (gehuurde) aanhanger getrokken paar weken geleden, daar zat geen verloop plug tussen volgens mij, ik ga vanavond onder de auto kijken of er nog iets in zit. Kreeg gisteren wel voor het eerst melding dat ie de systemen niet in kon schakelen, meestal gaat dat automatisch goed. Zal ook de zekeringen controleren

Gisteravond onder de auto gekeken, er zit geen verloopstekker in de trekhaak! Zou ik nog ergens anders naar kunnen kijken of moet ik 'm uit laten lezen?

Misschien toch eens laten checken of die nieuwe accu goed is aangesloten én ingeleerd…
Heb 1 keer een foutmelding gehad toen ik de systemen middels het stuurwiel weer wilde inschakelen. Is er iemand in omgeving Amsterdam die de auto kan/wil uitlezen?

Update : het probleem heeft zichzelf opgelost. Hebben de auto 2 weken niet gebruikt, na starten doet alles het ineens weer als normaal.

Bovenaan Onderaan