Sierdopjes wielbouten verdwenen:-(

redriver

Senior Member
Kwam er vandaag achter dat bij 3 wielen totaal 3 sierdopjes in lakkleur verdwenen zijn. Verloren of door iemand geleend ? Zijn deze per stuk bij dealer te krijgen in lakkleur ? Kostenindicatie?

HarrieSkoda

Forumguru
Zijn per stuk te bestellen!

Kosten onder een Euro de stuk.
Tip; koop gewoon een setje, heb je er een hoop reserve :)!

Me Zelf

Forumguru
Lijkt een O3 dingetje te zijn? Ik mis er zelf ook een stuk of 5-6 en heb er eens op gelet bij wat O3’s die te koop stonden (en de wielen duidelijk in beeld staan): zeker de helft had missende doppies. Via Ali een paar setjes gekocht voor een paar euro en die zitten veel steviger.

Tees

Donateur
Zijn gewoon standaard VAG sierdopjes hoor, zitten op alle auto's dezelfde bouten en dopjes. Dus lijkt en onwaarschijnlijk dat ze bij een O3 er sneller afvallen dan bij een O2 of welke auto dan ook.
Hier kan je ze vinden, maar hoge verzendkosten. De dealer wil ze je vast ook zo verkopen, kosten idd minder dan een euro per stuk. Even opletten als kleur je nodig hebt,en of je slotbouten hebt of niet.

Raoul Skoda

Actief lid
Het lijkt dus WEL een O3 'dingetje' te zijn, ik heb dit helaas ook met mijn Octavia terwijl de sierdopjes op mijn Golf 7, Audi A3 en VW Polo ALTIJD netjes bleven zitten. Ik merk dat ze er simpelweg erg los opzitten, bij het afspuiten van de auto vliegen ze nog weleens van de wielbouten af.

HarrieSkoda

Forumguru
Ik weet wel hoe dat komt. Die dopjes klemmen wellicht niet meer omdat ze er eens schuin op (door) geduwd zijn.

Dan worden die nokjes platgedrukt en zullen ze minder goed klemmen ja.

Ik heb daar in die 4 jaar tijd als O3 rijder nog geen last van gehad.

hemi24

Forumguru
Het lijkt dus WEL een O3 'dingetje' te zijn

Lijkt wellicht zo, maar is het dus niet!
In tegenstelling tot de voorgaande Skoda’s had ik er bij mijn Kodiaq ook last van; bij het schoonspuiten met de hogedrukspuit kwamen ze inderdaad al los!
Blijkbaar kent de dealer het probleem ook, aangezien ze bij de eerste beurt met een klein toefje kit of iets dergelijks in één hoek van elk dopje het hebben opgelost. Vervolgens geen dopje meer verloren!

Beauri

Forumguru
Het verliezen van dopjes is al een oud probleem:

Heb er toen een setje bij https://www.wieldoppengigant.nl/alle-producten/wielmoerkapjes/p-1/ besteld in een kleur die ik zelf ook nog eens mooier vond staan bij mijn auto en velgenkleur...... en ze zitten er nog allemaal op.

@redriver Koop je weer dezelfde als die er nu opzitten, dan zou ik er een emmertje vol van bestellen, kun je ze regelmatig blijven aanvullen.

Erik_NL

Forumguru
handig om erbij te hebben: onderdeelnummer 8D0012244A
wordt "aftrekhaak wielboutkapjes" genoemd
zit niet in iedere set boordgereedschap
kost maar een paar Euro
1658830296009.png alleen kleinere afbeelding plaatsen niet goed gelukt

• Leuk
Waarderingen: Tees

redriver

Senior Member
Die zat bij de auto toen ik m kocht. Wist eerst niet waar dat ding voor was ;)

Laatst bewerkt door een moderator:

Flem_nl

Forumguru
Deze is echt key om te hebben als je de dopjes erop hebt zitten. Ooit eens een lekke band gehad en in mijn krikset zat niet tooltje niet. Kortom, onmogelijk om mn band te verwisselen op dat moment en ik kon eerst (met andere auto) naar de dealer om dit te halen....

• Leuk

hemi24

Forumguru
Iedereen bedankt voor de reacties. Bij mij zijn de dopjes inderdaad in de lakkleur van de auto (was dit een optie ?). Kan kijken wat ze kosten anders gewoon allemaal vervangen voor zwart :cool:
Ik denk dat de donker grijs metallic dopjes heel dicht bij jouw wagenkleur in de buurt komen, maar de dopjes zijn niet in de wagenkleur geleverd…

1658903924909.jpeg

• Leuk
Bovenaan Onderaan