sigaretten aansteker verplaatsen

Beste mensen,

Draad van mijn navigatie is nogal kort. Ben bij een autozaak (van Rijsbergen) geweest die aanraadde om de sigarettenaansteker te verplaatsen..
Zat zelf aan het dasbordkastje te denken en het draadje uit het ventilatieroostertje te laten komen die de ruit droogblaast (op dashbord)
Ik heb een O1. Iemand ervaring hiermee? Kan ik stroom van de radio pakken of zoiets?

TurboBooster

Forumguru
Hoi Jackie,

Achter de radio zit nog een losse connector de zg. taxi aansluiting.
Deze is prima te gebruiken voor de stroomvoorziening van de navigatie.

turboturbo

Forumguru
Het is werkelijk belachelijk, die plek waar de sigaretten aansteker zich bevindt. Bij mij zit 'ie tussen de voorstoelen, naast de handrem. Leuk voor evt. kinderen achterin, maar voor mij niet bruikbaar. Ik heb nog nooit een auto gezien waar de sigarettenaansteker op zo'n onhandige plek zit...

En al heb je een langere kabel, dan loopt er 1.5m kabel door je auto (staat rommelig) en hij hangt of zit in de weg, vind ik. Je komt er steeds tegenaan tijdens het schakelen.

Ik heb dit probleem ondervangen door mijn autoradio te vervangen, door een waar een USB poort op zit (op het frontje), om de navigator van stroom te voorzien.

Ben wel benieuwd hoe die zgn. taxi aansluiting eruit ziet. Ik heb daar niets van gezien, tijdens het vervangen van mijn autoradio?

Rick Blaine

Actief lid
Ik mijn telefoon altijd in een Brodithouder zitten, met USB-kabeltje verbonden aan (de achterkant van) mijn autoradio. Alleen om op te laden. Het draadje komt uit het vakje onder de radio dus lekker kort.

Mijn TomTom gebruik ik niet zo vaak (heb al Sygic GPS Navigation op mijn foon) dus dan vind ik een losse draad niet zo'n probleem. Ik heb wel zo'n rondje op het dash geplakt om mijn zuignap op te bevestigen, dus de TT hangt niet aan het raam maar iets lager, ook uit het zicht.

Cordoba

Forumguru
Ik overweeg inderdaad ook om een extra sigarettenaansteker aansluiting te maken. Mijn idee is, om hem van de originele aansluiting naar voren te laten lopen (onder de middenconsole door) en waarschijnlijk vóór de asbak op het vertikale deel te zetten.

Ligflits

Senior Member
Ik heb hetzelfde "probleem"
Ik heb een adaptertje gekocht die je in je sigarenaansteker stopt en een USB aansluiting uitkomt.
Verder heb ik een lange usb naar mini usb kabel.
De kabel wil ik wegwerken achter het dashboard, zodat er een stukje uit komt bij mijn navigatiesysteem en het andere stukje bij de handrem. Als ik een keer tijd heb ga ik het erin prutsen.

Bedankt voor reacties.
De plek voor de sigaretten aansteker is idd een onhandige...
Die taxi aansluiting ben ik heel benieuwd naar ! Heb al heel wat zitten rommelen maar nog nooit iets gezien in die richting. Maar ga straks weer kijken.....:winkie:
Mijn radio heeft nog geen USB dus dat valt af.....
zo'n rondje op je dashbord waar kan je dat halen?
Zelf heb ik ook zitten zoeken.... Je kan ook een soort verlengsnoer voor je sigaretten aansteker kopen en dat onder de beplating stoppen... het staat wel wat minder mooi!
Ben ook benieuwd naar Cordoba hoe hij dat gat voor de asbak gaat maken...
Dat is wel een goede plek!

heb in mijn radio gekeken en ik zie wel een geel draadje zitten met continu erop. Kan ik die ook pakken?

Ronnie

Forumguru
Zou ik niet doen, dit is voor een eventuele antenneversterker of een andere puls, je kunt het beste gewoon een 2,5 mm2 draad trekken van de zekeringskast met een 10A zweefzekering ertussen. Dan kan er niets gebeuren!

TurboBooster

Forumguru
Als ik mij goed herinner is de zg. taxi aansluiting een zwarte connector, 3 draads die enigzins schuin achter het dasboardkastje light.
Ik weet niet zeker of elk model O1 deze aansluiting heeft, in ieder geval de elegance uitvoering wel.

Octa Collection

Forumguru
Als ik mij goed herinner is de zg. taxi aansluiting een zwarte connector, 3 draads die enigzins schuin achter het dasboardkastje light.
Ik weet niet zeker of elk model O1 deze aansluiting heeft, in ieder geval de elegance uitvoering wel.
Klopt, ik heb vandaag mijn radio er uit gehad voor het aansluiten van de achterspeakers.
Er zit een zwarte connector met 3 aansluitingen. (bij mijn octavia bouwjaar 2003 in ieder geval)

Bovenaan Onderaan