Signaal achterklep gaat af tijdens rijden

fanofabia

Nieuw lid
Ik rijd al jaren naar tevredenheid in een Skoda Fabia Elegance station 2001 en tob dus al even met bovengenoemde klacht. Ik heb het idee dat mijn huidige garage (vroeger een skoda dealer)mij niet echt verder kan helpen. Met laptop op zo is auto doorgemeten maar konden niets vinden dan een lamp die niet goed zou werken. Dachten eerst dat de klacht zich vooral voordeed bij hobbels/oneffen wegdek maar klacht is na maanden nog steeds niet te duiden. Intussen is er een nieuw slot in de achterklep geplaatst, rubbers bij achterklep 2x wat gesteld, maar klacht blijft zich voordoen. Wil verder geen nodeloze kosten maken vandaar dat ik op internet ben gaan zoeken. Wie kan helpen? Ik heb er zelf niet zo verstand van maar heb idee dat de auto uitgelezen moet worden door iemand die veel verstand heeft van deze soort klachten. Ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen.

fanofabia

Nieuw lid
Dank je wel Joske voor het meedenken. Slot is inderdaad recent vervangen in de hoop dat de klacht zou verdwijnen. Helaas dus ruim 60 euro zonder resultaat. Ik vraag me af of microswitch in het slot zit. Misschien weet iemand dat. Goed idee om deze als eerste door te laten meten. Misschien zou dit in Apeldoorn kunnen?? Ik woon in Ermelo, dus dat is dichtbij.

fanofabia

Nieuw lid
Ik ben vandaag bij volkswagen dealer in de buurt langs geweest. Verwezen mij voor uitlezen naar echte skodadealer. Konden mij al wel vertellen dat microswitch in slot zit, dus dit kan ook niet de oorzaak zijn omdat slot al vernieuwd is. Heb nu voor morgen afspraak bij Skoda dealer in Hoogland. Ben benieuwd of we op spoor van de oorzaak komen. Signaal gaat haast nu constant af en ook het rode lampje gaat haast niet meer uit.

fanofabia

Nieuw lid
Heb auto laten uitlezen bij officiële Skodadealer. Kwamen geen foutmeldingen uit. Deur werd nog gesteld maar mocht niet baten. Zij adviseerden met deze bevindingen naar eigen garage terug te gaan en dat hun idee was dat slot vervangen zou moeten worden en alle bedradingen in de deur nog eens nagelopen zouden moeten worden. Het gekke was dat het slot al vernieuwd is door mijn eigen garage. Toch maar terug gegaan naar eigen garage. Aan de bedradingen was niets te zien. Daarom heeft garage nu het (nieuwe)slot afgekoppeld en klacht blijkt nu verdwenen. Wat ben ik blij dat we nu w.s. na maanden eindelijk toch weten waar probleem moet zitten: toch dus het slot! Slot is al vernieuwd dus hoe dat nu kan??? Heerlijk om van dat nare signaal af te zijn! Afspraak met garage is om tijdje proef te rijden en als signaal uitblijft opnieuw een slot te bestellen.

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Bedankt voor de terugkoppeling, ben alvast benieuwd :thumbsup:

Zou het dan toch verdachte nummer 1 zijn zoals ik 2 weken geleden zei? ;)

fanofabia

Nieuw lid
Signaal is uitgebleven!Mijn garage heeft wederom een nieuw slot besteld en intussen ook geplaatst en aangekoppeld. Alles werkt weer zoals moet. Super blij ben ik mede ook omdat het onder garantie werd afgehandeld. Ra, ra, hoe het kan maar probleem was dus toch het slot.

Bovenaan Onderaan