Signaal verlichting aan en knop achterklep werkt niet meer, Fabia Go 2010

K

kuijer10

Goedendag,
vorige week stond ik er met een lege accu, omdat ik mn verlichting was vergeten uit te zetten! Nu blijkt dus dat het waarschuwingssignaal van de verlichting niet meer werkt, en daarbij werkt ook de knop in het linkerportier om de achterklep te openen alleen als ik het contact omzet!
Heeft iemand een oplossing?
Groet Stefan

Antera

Donateur
Goede avond.

Zoemertje kan misschien de geest gegeven hebben komt vaker voor dat die kapot gaat en zit los achterop je dashboard. Neem aan dat de knop werking altijd zo is geweest en dat het nu pas opvalt. Men zou anders je auto in kunnen ten alle tijden door deze knop in te drukken ??

K

kuijer10

Antera, het gaat om de knop die in het linker portier! Das bij mij de enige knop om de achterklep te openen...ik heb geen centrale vergrendeling...wat?...nee echt!! Alles wat er extra opzit kan kapot was mijn idee...en nu werkt t niet meer...grrr!!!

Cordoba

Forumguru
Wat de verklikker van de zoemer voor 'lichten laten branden' betreft: check eens of je binnenverlichting wel reageert als je de deur open doet. Een haperende microswitch in het deurslot is meestal de oorzaak, en de beste/goedkoopste oplossing daarvoor vind je in Apeldoorn. Linkje.

@kuijer10 , wil je je in dit forumdeel(meet&greet) nog een keer echt voorstellen? Dan vraag ik of een mod dit topic naar het Fabia II deel kan verplaatsen, daar is het meer op zijn plaats.

K

kuijer10

Ga ik proberen, Cordoba! Bedankt voor je reactie... nu je t zegt...mn binnenverlichting doet t soms ook niet...binnenkort maar ffies naar de dealer brengen voor een beurt!!!

Cordoba

Forumguru
Bij de dealer kost zo'n wisseling van je portierslot al snel 200 euro (slot + arbeidsloon), het linkje dat ik je gaf, maakt het in orde voor 50 euro, en geeft ook een paar maanden garantie (ik weet van meerdere mensen die er geweest zijn, in één geval was het niet helemaal perfect na een aantal weken, maar dat is later alsnog opgelost zonder extra kosten)

K

kuijer10

bedankt voor je reactie! Zit de schakelaar in het slot zelf? Ik ga eens even kijken daar!! Scheelt een hoop en ik kan een boel zelf...wil ook nog centrale vergrendeling inbouwen! En Monte Carlo koplampen inbouwen! Nice! Al met al zal t voor mij iets goedkoper zijn...ik heb een maat die bij Skoda dealer werkt!

Antera

Donateur
SChakelaar zit in het slot zelf maar zijn microschakelaars en daar schuilt eht probleem in. Niet even los te maken en te vervangen.

Monteurtje

Forumguru
Die knop in het portier om de achterklep te openen werkt na mijn idee alleen als de auto op contact is gezet. Heb namelijk die vraag eens gehad van een klant die ook een Fabia heeft zonder centrale vergrendeling. En toen werkte die knop alleen als contact was ingeschakeld en bleef het nog even doen. Nadat contact uitgeschakeld is.

Bovenaan Onderaan