Sim tussen astap voor meer camber

WanderZ

Actief lid
Zeker wel.. (mijn vader en jongere broer hebben een bandenservice). Wat wil je precies gaan doen dan? Je kan me ook wven een pm sturen, gaat misschien sneller.
 

___JC___

Forumguru
Waarom wil je meer camber? Heb je je ingeschreven voor een Octavia combi race?


PS: Zo ja waar kan ik me dan inschrijven?
:grin:
 
er zijn bochten op de A3 en A7 in duitsland die ik graag wat sneller door ga, nu wil de achterkant nog wel een sneller de bocht door gaan als de voorkant.
rechtdoor kan iedereen hard rijden....
 

___JC___

Forumguru
er zijn bochten op de A3 en A7 in duitsland die ik graag wat sneller door ga, nu wil de achterkant nog wel een sneller de bocht door gaan als de voorkant.
rechtdoor kan iedereen hard rijden....

Eens, hou er zelf ook best van om snel een bochtje te pakken. Maar als het zo ver gaat had je dan niet beter een hot-hatch kunnen nemen ipv een Octavia combi? Die gaan standaard al flink harder door de bocht.
 

sitechris

Donateur
er zijn bochten op de A3 en A7 in duitsland die ik graag wat sneller door ga, nu wil de achterkant nog wel een sneller de bocht door gaan als de voorkant.
rechtdoor kan iedereen hard rijden....

Ik heb die bochten ook regelmatig met mijn Octi gereden en ook (mits de ruimte) met 200 plus. Echt heel onzeker vond ik de auto niet aanvoelen. Alleen de besturing wordt tikkie wiebelig, maar niet iets om direct van te schrikken. Als ik jou was zou ik gewoon het gas erop houden en centjes besparen:). Of beter.....je TDI even laten chippen, zodat je wat eerder op snelheid komt en wat harder de bochten kunt nemen ;)
 
met de banden zit het wel goed: Goodyear Eagle F1 GS-D3
Tuning is ook al gebeurd volgens de rollerbank bij beek 143 pk en 320nm
hothatch ...nee daar kan ik mijn spullen niet ik kwijt...
En die HH's ik hep er al menig voorbij gereden..maar dat heeft waarschijnlijk met durf te maken de mannen met de BMW's komen me dan weer op het rechte stuk weer voorbij zetten ( de mijne haalt net de 212 volgengens de gps)

De skoda heeft al een KW verlagings set stage 2.
toch breekt hij zo nu en dan uit achter, en dat probeer ik nu een beetje er uit te krijgen.

Ik rij om de twee weken naar Czech, dus ik kom die bochten vrij regematig tegen.
 

higgy

Forumguru
Mag ik je als mod de prijs geven voor de meest raadselachtige topic-titel (voor mij dan als n00b) van het jaar? :)
 
ja bedankt....

om je wielen meer camber tegeven moet je bij VAG auto's de astap waar je wiel omdraaid wat schever zetten...is wat werk en moet ook goed gebeuren anders rijd je auto als een tractor...

( meer camber is dat de banden " negatiever" gaan staan . bovenkant naar binnen..onderkant naar buiten..hierdoor is het moment dat de auto over de achter banden gaat schijven groter)
 

guitar_billy

Senior Member
Mag ik je als mod de prijs geven voor de meest raadselachtige topic-titel (voor mij dan als n00b) van het jaar? :)

wordt het al duidelijker als ik SHIM zeg ipv sim ??
een engels woord, kan er niet eens zo snel opkomen hoe we dat in het nederlands noemen... taps toelopend ding / plaatje / jeweetwel
 

___JC___

Forumguru
Een wig?

Overigens nog even over dat bochtengedoe. Een auto kan best hard door de bocht kunnen (BMW of HotHatches) dan ligt het voor het meerendeel toch aan degene die achter het stuur zit. Durf ie en kan ie een beetje rijden. 99,99% van de mensen op de weg zullen bochten niet op het randje nemen. En zelfs mensen die het leuk vinden om bochten op het randje te nemen doen dat niet altijd.

De O2 heeft inderdaad last van een wat losse kont, zeker als ie verlaagd is. Komt door de flinke overhang aan de achterkant. Maar het gebeurd mij alleen of bij nat weer of als ik echt als een idioot een bocht neem. En dat doe ik bijna nooit eigenlijk.
 

Sand3r

Senior Member
Ik denk dat je het dan meer in de afstelling van je KW set moet zoeken.
Van nature is de Octavia onderstuurt. Aangezien je een FWD hebt, zal de achterkant er op vermogen niet uitkomen.
Laat je soms wat gaslos in de bocht? Ja, dan wordt het zaakje wel lichtjes aan de achterkant.

Shims ken ik verder niet.
Is het dit?
http://www.4130-products.com/step/shim/index.htm

Dan zou ik er zelf niet zo weg van zijn, maar de oplossing in camberplates zoeken.
Al zijn die aan de achterkant wellicht wat lastig te plaatsen.
Op mijn racer is daarvoor de hele veerpoot bevestiging aan de bovenkant aangepast.
 

___JC___

Forumguru
Uiteraard krijg je de kont alleen om met gaslos/plotseling remmen met een FWD. Of je moet je handrem gebruiken.
 

deusjevo

Forumguru
Koop een eend, die heeft veel camber voor en achter.... :super::grin::rockon:

2cv-pekingparis.jpg
 

sitechris

Donateur
Uiteraard krijg je de kont alleen om met gaslos/plotseling remmen met een FWD. Of je moet je handrem gebruiken.

TS had het over bochten op de Autobahn A3 en A7. Niet echt bochten om de handrem voor te gebruiken ;). Zo scherp zijn ze nu ook weer niet op de Autobahn.
 

___JC___

Forumguru
Nee een Skandinavian flick op de autobahn zou ik zeker niet aanraden, maar het ging er even om wat je moet doen om de kont om te krijgen. Wat dat betreft heb jij het makkelijker Chris, gewoon veel gas geven!
:grin:
 
Bovenaan Onderaan