Simply Clever Bagage Pakket en Family Pakket

Laat ik beginnen met dat ik over het algemeen heel tevreden ben met mijn Kodiaq PHEV.

Naast andere opties heb ik gekozen voor het Simply Clever Bagage Pakket en het Simply Clever Family Pakket.

Onderdeel van het bagagepakket zou een net aan de linkerkant over de volledige diepte van de kofferbak moeten zijn. Zie ook de afbeelding met de blauwe Kodiaq uit de configurator. Andere afbeeldingen tonen hetzelfde net, zelfs de afbeelding in de MySkoda app. Echter in plaats daarvan wordt een soort slap geval meegeleverd (zie andere foto). Vreemd genoeg staat op het label van dit slappe netje hetzelfde onderdeelnummer als dat de dealer in zijn systeem ziet waarbij wel een groot net afgebeeld wordt.

Eerste vraag. Heeft iemand dezelfde of juist een andere ervaring met het Simply Clever Bagage Pakket.

Bij het Family Pakket zou naast een opbergvak in de middentunnel ook een extra opbergvak moeten zitten volgende de configurator. In de prijslijst wordt gesproken over een flexibel opbergvak en ook in een persbericht komt dit terug met als voorbeeld dat daar bijvoorbeeld handig een paar sneakers in meekunnen.
Nu kan ik dit opbergvak nergens vinden en de dealer maakt zich er wat makkelijk vanaf door te stellen dat het een slechte vertaling is en dat het slappe netje (dat in één plastic gesealde verpakking zit bij de netten van het bagagepakket) het flexibele opbergnet is.
Op zich vreemd dat onderdelen van 2 pakketten in 1 gesloten verpakking zouden zitten. Als het waar is wat de dealer zegt dan ontbreekt er een net bij het bagagepakket.
De dealer kan/wil niet verder helpen. Stelt dat hij bij de importeur geïnformeerd heeft en dat dit het is.

Tweede vraag. Iemand hier met een Simply Clever Family Pakket en geen bagage pakket? Zit daar dan een slap netje of een extra opbergvak (anders dan die in de middentunnel) bij?

Nu zijn het niet de bedragen en kan ik prima leven met wat er geleverd is. Waar ik wat knorrig van wordt is dat het met auto's altijd zo lijkt te zijn dat er veel te makkelijk iets anders of minder geleverd wordt dan je koopt of denkt te kopen en zowel dealer als importeur gewoon hun schouders ophalen.
En ja, ik weet dat je veel van dit soort dingen goedkoper en beter achteraf kan kopen maar dat in nu niet mijn vraag.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen met de beide pakketten.

Bijlagen

• K4K4pe09nxFTNuA6Uhj.aDZSC4lX-3wXINm7PSyHqRZc_uk2D-U8Ks.DEn5MWjQBzIxkv3oq-B-19201080studiovint_...png
    K4K4pe09nxFTNuA6Uhj.aDZSC4lX-3wXINm7PSyHqRZc_uk2D-U8Ks.DEn5MWjQBzIxkv3oq-B-19201080studiovint_...png
    716,2 KB · Weergaven: 47
  • PXL_20241009_075041245.jpg
    PXL_20241009_075041245.jpg
    213,2 KB · Weergaven: 45

hemi24

Forumguru
Ik heb me al vaak afgevraagd hoe ze die foto’s maken want in werkelijkheid kom je inderdaad op een raar hangend flubberige ding uit zoals op de tweede foto.
Maar het getoonde net en de werkelijke grootte lijken inderdaad wel mijlenver uit elkaar te liggen…!

Ik heb ook beide pakketten. Familie en Bagage. Er zit inderdaad bij de middentunnel een soort van bergvakje bij die je eruit kunt halen. Best handig als er maar 2 personen achterin zitten.

Voor wat betreft de netten heb ik er tot nu toe maar 1 gebruikt. Deze gaat over de bodem. Ik zal later nog eens kijken voor de zij netten.

Zal van beide ook nog wat fotos delen.

Dank alvast. Die van de middentunnel zit erbij en is inderdaad handig. Volgens de beschrijving van het pakket zou er nog een opbergvak bij moeten zitten, maar als ik jouw bericht lees heb jij die ook niet gekregen.
Ben benieuwd naar de netten.

Bovenaan Onderaan